Mobinfo.cz » Gadgets

B-Speech RTX1: posílejte hudbu vzduchem (recenze)

Tohle drobné zařízení umožňuje bluetooth propojení mezi mobilním telefonem a domácí hi-fi sestavou. Hudbu umí posílat i druhým směrem, takže do bezdrátových sluchátek dostanete zvuk z počítače, TV, přehrávače. Osvoboďte se od kabelů.

Klíčové vlastnosti B-Speech RTX1

• bluetooth stereo vysílač, přijímač
  • technologie Bluetooth v2.1 + EDR, A2DP
  • dosah: až 30 m vysílač, 10 m přijímač
  • konektory: 4× RCA (cinch), 2× 3,5 mm jack
  • napájení přes miniUSB – 5V/500 mA
  • zapůjčeno od distributora Recall
  • cena: od 1 099 Kč

B-Speech RTX1 je bluetooth vysílač a přijímač. Nevelká krabička s rozměry 111 × 85 × 25 mm na zadní straně obsahuje několik konektorů. Nejprve je nutné zařídit napájení přes síťovou miniUSB nabíječku. Dva páry cinch konektorů dle popisků propojíte s přibaleným 2× cinch kabelem s 3,5mm jackem na konci. Kromě nich se pro stejný účel dají použít dva 3,5mm konektory. Celkem tak trojice konektorů poslouží pro režimy Receiver a Transmitter.

Pro připojení výrobce přibalil jeden kabel 3,5mm – 3,5mm jack a jeden uvedený 2× RCA konektory (cinche) s 3,5mm jackem. Kabely tak mohou sloužit pro příjem hudby z bluetooth zdroje (mobilu) pro její vedení (režim Receiver dle popisků) do zesilovače a reproduktorů. Když je připojíte do druhých konektorů, naladíte na bezdrátových sluchátkách hudbu třeba z počítače. Právě pro režim vysílání hudby je vyžadována připojená anténa. Osobně bych uvítal v balení ještě dva stejné propojovací kabely navíc, ať je nemusíte přepojovat, když se rozhodnete hudbu vysílat jiným směrem.

Spárování se zdrojem zvuku probíhá přes tlačítka na čelní straně. Červené a modré diody v prostředním pruhu blikáním indikují proces párování a spárování. Během poslechu hudby poblikává B-Speech modře a moc neruší. Příjem z mobilu papírově zachytí dle možností bluetooth na 10 m, v praxi funguje i přes dvě zdi. Zvuk z B-Speech není nijak zkreslený. Když využijete režim vysílání hudby do bluetooth sluchátek, můžete se vzdálit až na 30 m, což musí vystačit i na velké byty.

Celkem originální příslušenství nemá skoro žádnou konkurenci, už jsme testovali bluetooth vysílač Nokia MD-310.