Mobinfo.cz » Operátoři, T-Mobile

Deutsche Telekom přesouvá do Brna své účetní a personalisty


Deutsche Telekom právě rozjíždí v Brně centrum sdílených služeb. Jeho zaměstnanci budou pracovat pro všechny pobočky Deutsche Telekomu na světě.

V České republice známe Deutsche Telekom jednak přes jeho telekomunikační divizi T-Mobile, jednak přes poskytovatele IT služeb T-Systems. Celkově má v evropských zemích a USA 26 poboček zaměstnávajících více než 175 tisíc zaměstnanců.

Nyní tedy přibylo centrum sdílených služeb v Brně, které je součástí firmy Deutsche Telekom Services Europe. Ta sestává z celkem 10 poboček (pět je v Německu, dvě na Slovensku, dvě v Rumunsku a jedno tedy nově v Česku) zaměstnávajících zatím 3 300 lidí, z toho naprostá většina – 2 700 – v domovském Německu.

Obecně řečeno fungují centra sdílených služeb tak, že se vyčlení například účtárny nebo IT podpora z jednotlivých dceřiných firem, a tyto služby začne poskytovat (buď sama nebo zprostředkovaně) centrální mateřská společnost. Často je dalším krokem přesun podporu do asijských zemí.

Deutsche Telekom se rozhodl nejít touto cestou a všechna centra sdílených služeb chce budovat v rámci Evropy. Konkrétně to brněnské se bude zabývat účetnictvím, centrálním nákupem, personalistikou a reportingem. Zaměří se spíše na kvalifikovanější činnosti, takže v Brně například nenajdete fakturanty přepisující čísla do počítače, ale spíš auditory kontrolující účetnictví firem.

Jak je to s tou zlatou lodí?

Proč si Deutsche Telekom vybral zrovna Brno a ne třeba Vídeň, Prahu nebo Budapešť? Důvodů je hned několik, jedním z nich je ukazatel kvality života, který je pro Brno vyšší než pro Prahu. Dalším je pak existence mnoha univerzit, studentů a absolventů.

Centrum sdílených služeb se zatím orientuje na zkušené zaměstnance s velkou praxí, ve velmi dohledné době chce ale oslovovat i čerstvé absolventy. Do konce roku chce nabrat do svých kanceláří ve Spielberk Office Centru 50 lidí, během příštího roku se tento počet zdvojnásobí, výhledově se hovoří asi o pěti stovkách zaměstnanců.

Kromě odpovídajícího vzdělání (a v případě seniorních zaměstnanců také samozřejmě praxe) potřebují uchazeči také jazykové znalosti. Samozřejmostí je angličtina jakožto hlavní jednací jazyk ve skupině Deutsche Telekom. K tomu ale musíte přidat ještě některý z jazyků zemí, do nichž bude centrum sdílených služeb poskytovat své služby – ve hře je němčina, čeština, slovenština, polština, maďarština, řečtina, chorvatština i další evropské jazyky.

 

Reklama

Comments Closed

Chytré držáky mobilních telefonů do auta, na kolo a na běhání zakoupíte v eshopu Kabelmanie.cz. | Reklama