Mobinfo.cz » Android, Huawei, Mobilní telefony, Systémy

Huawei Mate 20 Pro: zrodila se hvězda [recenze]

Huawei přináší telefon s výbavou, kde byste marně hledali hluchá místa. Špičková konstrukce, focení s umělou inteligencí, nový širokoúhlý objektiv, čtečka v zahnutém displeji, bezdrátové nabíjení, a mnoho dalších zajímavých vychytávek. To vás jednoduše dostane.

Huawei Mate 20 Pro je jen pár týdnů horkou novinkou, která pořádně zamíchala karty na trhu nejlepších mobilů. Telefon se dočkal světové premiéry a náležitě slavnostní akce v Londýně, kde jsme se byli podívat, jak se dočtete zde. Už z tamní prezentace bylo jasné, že výrobce to myslí s úspěchem vážně a nabitou výbavou chce udělat radost zájemcům o telefon s nekompromisními parametry. A tady je, jeho veličenstvo Mate 20 Pro.

Huawei Mate 20 Pro

Rozměry: 156 × 72 × 9 mm, 189 g
Displej: 6,39″, 1440 × 3120 bodů, 16 mil. barev, OLED
Procesor, systém: 8 jader, 2600 MHz, Android
Paměť, úložiště, karta: 6000 MB, 128000 MB, ano
Data: GPRS EDGE HSDPA HSUPA Wi-Fi LTE
Další konektivita: NFC GPS
Fotoaparát: 40+20+8 Mpx, video: 4K autofokus blesk
Podrobné specifikace
Aktuální cena Huawei Mate 20 Pro v českých e-shopech: Kč - Kč (Zdroj: Heureka.cz, )

Za sebevědomých 24 990 Kč jej můžete pořídit v černém, modrém nebo „twilight“ barevném provedení, možná se dočkáme také tmavě zelené varianty, kterou jsme používali my. Dokonce se vyrábí i růžová varianta. U modré a zelené varianty platí to, že jsou záda doplněna vroubky na povrchu, ty lépe odolávají otiskům prstů oproti hladkým provedením v černé či twilight úpravě. Telefon odolává vodě a prachu dle normy krytí IP68, můžete s ním telefonovat třeba v dešti. V každém případě budete mít v ruce skoro 200g telefon, který do ní skvěle padne díky zaobleným hranám konstrukce i displeje. Ten se natáhl na skoro 6,4 palců, perfektně se povedlo okraje zahnout tak, že je radost se na něj dívat.  Obraz je vždy stoprocentně jasný a ostrý, vysoké rozlišení 1440 x 3120 zajistí jemný obraz, ovládací prvky jsou součástí displeje, ten sahá od kraje ke kraji nahoře i dole.

Právě v displeji se schoval nový prvek výbavy, je jím čtečka otisků prstů, Schovává se uprostřed spodní třetiny displeje, jak napoví symbol při letmém dotyku zamknutého mobilu. Reaguje bleskově, nemusíte jako u jiných modelů hledat snímač někde na těle vzadu nebo na boku. Odemykání telefonu je ještě lepší s identifikací obličeje majitele. Po absolvování delšího procesu snímání 3D obrazu obličeje to pak funguje i při natočení hlavy nebo třeba ve slunečních brýlích!

Novinka nemá na levé straně žádné ovládací prvky, ty jsou napravo a všimnete si červeného zamykacího tlačítka. Stisk všech je jistý s tichým cvaknutím. Klasická spoušť fotoaparátu chybí, fotit se dá ovldačem hlasitosti nebo spouští na displeji. Na horní straně je pouze infraport a mikrofon, zbylé konektory dostala spodní strana. Tam je již jen USB-C konektor a šuplík pro SIM karty nebo jednu nanoSIM a paměťovou kartu NMcard, s níž výrobce přichází poprvé. Jak jste si všimli, Huawei ignoruje 3,5mm jack sluchátek a tak přijde vhod redukce v krabičce. Při jejím použití pro handsfree pak samozřejmě nemůžete současně nabíjet přes USB-C. Je zajímavé, že Huawei využil USB-C konektor jako reproduktor, a slušně to hraje i po zasunutí kabelu.

Telefon pohání 4200mAh baterie, kterou nabíjíte přes USB-C, nebo bezdrátově s podporou Qi. Součástí mobilu je nová výkonnější 40W nabíječka, takže nabití do plné kapacity asi jen hodinu, což je opravdu fofr. I tak počítejte s tím, že mobil zvládne při vyšším zatížení i skoro 2 dny bez nabíječky. Pokud máte doma kompatibilní nabíječku ve standardu Qi, můžete zapomenout na kabely. Bezdrátově lze dokonce z mobilu i dobíjet jiné zařízení s Qi, například handsfree, sluchátka, přehrávače nebo to jde i s jiným Mate 20 Pro. Rychlost není oslnivá, ale pro případ nouze se může hodit. Volbu aktivace bezdrátového najdete v menu, po chvíli nečinnosti se pak vypíná.

Mate 20 Pro je nutné pořádně prozkoumat i na zádech. Tam se totiž odehrála další premiéra, máme tu hned 3 objektivy fotoaparátu. Ty jsou společně v jednom modulu s LED bleskem, tento útvar pak vyčnívá milimetr nad povrch zad. Výkon hlavního je 40 Mpx, teleobjektiv nabídne 8 Mpx a širokoúhlý objektiv 20 Mpx, to je jasná výzva konkurenci. Současně nechybí optická stabilizace, 5x optický zoom, laserové ostření a navíc umělá inteligence pro focení. Široké záběry jsou jednoduše úžasné a nebudete chtít fotit jinak. Inteligence napovídá, který režim se pro focení používá, zvládá i super makro z pár centimetrů. Díky více objektivům si mobil vybírá, který bude zrovna v akci. Samozřejmostí jsou efektní snímky s rozostřeným pozadím, což nemusíte ručně nastavovat. U videa spoléhejte na 4K záznam se 30 záběry za sekundu, lepší je použít 1080p a 60 snímků za sekundu. Obraz je vždy velmi dobře stabilní, až se nezdá, že se natáčelo z ruky. Velmi efektní jsou videa se zvýrazněním barev i zpomalená videa, podívejte se.

Nový čipset Kirin 980 pohání telefon společně se 6 GB RAM, pro uživatele pak čeká něco přes 100 GB z vnitřní 128GB paměti. Android 9 s nadstavbou EMUI 9 nabízí širkoé možnosti přizpůsobení pohotovostních displejů, rozdělení orbazovky, volby typu zabezpečení. Není nutné dodávat, že všechny povely a chod aplikací zvládá mobil na jedničku.

Huawei Mate 20 Pro je jedinečným telefonem s výborným designem, displejem, čtečkou otisků i výdrží. Chválím výkonnou nabíječku, to je věc denní potřeby, která bude méně zdržovat. Pro foto a video jde o telefon s výborně nastavenou umělou inteligencí a nabídkou nejrůznějších efektních režimů. Každá fotka je pak parádním výsledkem minimálního snažení při focení.

Huawei Mate 20 Pro fotogalerie

Fotogalerie – uvnitř a ve tmě

Huawei Mate 20 Pro – 1080p video