Mobinfo.cz » Android, Huawei, Mobilní telefony, Systémy, Top

Huawei P20: vzhůru na vrchol [recenze]

Na špičkový mobil od Huawei se hrne chvála ze strany majitelů i testerů. A není divu, telefon se povedl po stránce designu, výkonu a hlavně fotoaparátu, který má umělou inteligenci.

Huawei P20 je top model stáje, který je v oficiálním prodeji za 17 tisíc, vybírat můžete z variant – černé, modré a zlaté. Konstrukce mobilu je pevná a do ruky akorát, displej pak není nijak přerostlý díky úhlopříčce 5,8 palců. Určitě potěší, že je kontrukce odolná proti stříkající vodě, i když na koupání a focení pod vodou to rozhodně není. Mobil tak přežije mokré ruce či lehký deštík.

Huawei P20

Rozměry: 149 × 71 × 8 mm, 165 g
Displej: 5,8″, 1080 × 2240 bodů, 16 mil. barev, IPS
Procesor, systém: 8 jader, 2400 MHz, Android
Paměť, úložiště, karta: 4000 MB, 128000 MB, ano
Data: GPRS EDGE HSDPA HSUPA Wi-Fi LTE
Další konektivita: NFC GPS
Fotoaparát: 20 Mpx, video: 4K autofokus blesk
Podrobné specifikace
Aktuální cena Huawei P20 v českých e-shopech: Kč - Kč (Zdroj: Heureka.cz, )

P20 přichází od výrobce s ochrannou folií na displeji, po pár týdnech používání se sice začala od krajů mírně odlepovat, ale určitě poslouží spolehlivě déle. Minimalistický design přední strany se zalíbí na první seznámení, prim hraje do krajů dotažený displej a hlavně efektní výřez kolem sluchátka.

Nechybí ani decentní informační LED a pod displejem pak svižná čtečka otisků prstů. Tmavá místa vedle ní však zůstala nevyužita, Android se tak ovládá klasicky tlačítky na displeji. Decentně zaoblené hrany mobilu přispívají k dobrému pocitu při držení, vlevo se nabízí slot pro nanoSIM a další SIM, microSD kartu nelze použít. Napravo pak díky červenému zvýraznění nepřehlédnete tlačítko zámku/vypnutí mobilu. Nad ním se umístil ovladač hlasitosti, slouží i jako spoušť fotoaparátu, což se hodí třeba pro selfie. Tlačítka mají jistý stisk s tichým s cvaknutím.

Horní lesklá hrana nabízí jen jeden z dvojice mikrofonů, není tu třeba infraport a ani tradiční 3,5mm jack. Ten se nenajde ani na dolní straně, jelikož je nutné použít přibalenou redukci USB-C na 3,5mm jack. Bez ní si hudbu na svých sluchátkách neposlechnete, výrobce však přidal levný model sluchátek do uší s patřičnou koncovkou USB-C. Hlasité reproduktory nehrají nijak oslnivě, zvuk je dost zastřený a mohl být hlasitější.

Záda telefonu jsou asi nejhezčí částí konstrukce. Použité sklo se krásně leskne a samozřejmě láká otisky prstů. Stylově umístěné popisky Huawei a Leica naležato vybízejí k přetáčení mobilu na hranu. V této pozici se pak samozřejmě lépe fotí, na scénu dobře vidí duální fotoaparát Leica s výkonem 20 a 12 Mpx pro focení barevných a černobílých scén. Za zmínku stojí efektní video se 960 snímky za sekundu pro zpomalené záběry. Maximální výkon videa je 4K, ve tmě se dá trochu spolehnout na duální LED blesk.

Uvnitř telefonu je umístěna baterie s kapacitou 3 400 mAh. Při střídmém využití mobilu se dá vydržet 2-3 dny do vybití, při běžné zátěži s daty a focením počítejte s každodenním nabíjením. Systém Android 8.1 dostal tradiční grafickou nadstavbu pro příjemnější obsluhu, vše žene kupředu 8jádrový procesor a 4 GB RAM. Náš model na test měl 128 GB vnitřní paměti, pro využití pak bylo asi 115 GB.

V menu systému si můžete vybrat, jestli chcete mít displej s výřezem u horního okraje, či nikoliv. Pro chod více aplikací se hodí multitasking, na jednom displeji tak zkontrolujete více aplikací současně. Někomu by mohlo chybět FM rádio, výrobce pak přidal možnost ovládat prostředí gesty na čtečce (různé typy přetažení a podržení).

Huawei P20 fotogalerie

Huawei P20 video

Pro focení se využívá laserové ostření, ostřit se dá na cokoliv na scéně, nechybí skvělý režim portrét pro focení lidí s rozmazaným pozadím, stejně tak třeba HDR pro efektní zvýraznění. Potíže nedělá slunce do objektivu, makro a další náročné scény. Umělá inteligence většinou zvýrazní barvy, fotky jsou ve všech případech velmi povedené. Spoušť reaguje bleskově, není problém doslova nacvakat desítky snímků a pak si vybrat nejlepší z nich. U záznamu videa lze vypužít 4K ale jen 30 snímků za sekundu, osobně jsem využil 1080p se 60 záběry a elektronickou stabilizací.

Huawei P20 je špičkový telefon pro maximální nasazení a nejen při focení. Telefon je velice rychlý a reaguje bleskově na povely, potěší vysoký výkon a kvalita výstupu z duálního fotoaparátu. Design telefonu je určitě stylový, potěší odolnost alespoň IP53 proti stříkající vodě.