Mobinfo.cz » O2, Operátoři, T-Mobile, Vodafone

Infolinky operátorů: jak se dostat k živému člověku?


Asi nejsme sami, kdo nemá příliš rád hlasové automaty na infolinkách (nejen) mobilních operátorů. Jak se ale dostat k živému člověku? Vyzkoušeli jsme to a upřímně řečeno, čekali jsme to lehčí. Operátoři si většinou své zaměstnance pečlivě střeží a k zákazníkům je jen tak snadno nepustí.

Přiznávám, na infolinky příliš často nevolám. Většinu problémů s telefonem vyřeším sám, neměl jsem nikdy problémy s účtováním nebo delším výpadkem služby. Když už potřebuji od operátora poradit, tak raději navštívím prodejnu, kontakt s živým člověkem je rozhodně lepší.

V naléhavějších situacích se ale prostě volání nedá vyhnout. Pak ovšem musíte bojovat s hlasovým automatem. Že nebudou operátoři hned na prvním místě nabídky, mě příliš nepřekvapilo, že se ale většinou liší způsob, jak se k nim dostat, podle typu užívané služby, už jsem nečekal. Naivně jsem předpokládal, že stačí všechno obvolat z jedné SIM karty, a v přístupu se nenajdou rozdíly. Ale jsou tam. Vyzkoušeli jsme proto co nejvíce kombinací a výsledek vám předkládáme. Snad se váš boj s hlasovým automatem aspoň trochu zkrátí.

U T-Mobile volejte 4603 nebo 603 603 603. Pokud vám není líto 19 Kč a jste majitelé Twist karty, vyberte u prvního čísla volbu expresní zákaznické linky a do 20 sekund mluvíte s živým člověkem (nebo to bude trvat déle, ale nezaplatíte nic). Při volání z cizího čísla mi stačilo v hlavní nabídce zmáčknout 3 a čekal jsem na spojení s operátorem. V jiném případě musíte vybrat některou položku z nabídky a jako následnou volbu vybrat možnost přepnutí na asistenta přes *99. Zkoušeli jsme z Twist karty.

Na infolinku Vodafone se dovoláte přes *077 nebo 800770077. Poslechnete si úvodní řeči o výběru jazyka, zákazníci Vodafone budou muset ještě zadat osobní číselné heslo. V následující nabídce už ale automat moc neposlouchejte a rovnou zmáčkněte 0. Budete přepojeni na živého člověka.

U O2 je to trochu složitější. Volat se dá z *11 nebo 800 02 02 02, ale živí operátoři se docela schovávají za hlasovým systémem. Záleží, odkud voláte, jakou službu využíváte a co vás přesně zajímá. Úplně nejlepší je na www.o2.cz vyhledat schéma hlasového automatu a postupovat podle něj. Vyzkoušel jsem volání z cizího čísla a po zavolání na infolinku stačilo stisknout klávesy 4 a poté 1. Z paušálu jsem dvakrát stisknul číslo 6 a opět byl propojen na infolinku.

Jak spojení s živým operátorem ještě více urychlit? Vyplatí se volat v méně frekventovanou dobu, nebo se podívejte na stránkách operátorů na jiné způsoby kontaktu. Například u T-Mobilu si můžete objednat, kdy vám operátor zavolá. Použít se i e-mail. Při čekání je bohužel nutná trpělivost a to rozhodně platí nejen při volání na operátorské infolinky (zákazníci UPC by mohli dlouze vyprávět).

Reklama