Mobinfo.cz » Operátoři, Vodafone

Jako ve Star Treku: Vodafone předvedl ve Varech holografický hovor přes 5G


Vodafone využil karlovarský filmový festival ke spuštění své české sítě páté generace. Aby všem ukázal, jaké zajímavé služby může nová síť přinést, předvedl na pódiu živý holografický hovor s vlastním ředitelem.

Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary je svátek nejenom pro fanoušky celebrit, ale i fanoušky mobilních technologií. Kdysi dávno ho sponzorovalo O2, nyní je již řadu let partnerem Vodafone. Oba operátoři ve své době využívali začátek července k tomu, aby ve Varech předvedli nějakou horkou novinku. Tak se stala karlovarská kolonáda prvním místem s pokrytím 3G od O2, Vodafone tam testoval 4G a letos předvedl reálné 5G.

Vodafone má pokrytou část Karlových Varů sítí, která dosahuje rychlostí až 1 Gb/s. Problém se sítěmi páté generace je ovšem v tom, že kromě vysokých rychlostí nikdo moc neví, co by měly nabídnout za služby. Vodafone proto ukázal holografický hovor. Není vůbec jasné, jestli se taková služba v budoucnu objeví, nebo o ni bude zájem, ale technicky už zjevně možná je.

Viceprezident Vodafonu pro technologie Milan Zika seděl ve své kanceláři v pražských Stodůlkách. Přesto se jeho virtuální avatar objevil na pódiu v Karlových Varech, kde mohl v reálném čase komunikovat s okolím.

„V nové 5G síti kombinujeme ty nejlepší technologie, které jsou aktuálně na trhu dostupné, nejsme závislí na jednom dodavateli. Díky kombinaci technických prostředků od řady společností jsme dosáhli špičkových parametrů služby, maximální bezpečnosti sítě i efektivity využití rádiového spektra,“ vysvětlil Milan Zíka prostřednictvím 5G holografického hovoru ze svého pracoviště v pražských Stodůlkách.

Společnost v Karlových Varech předvedla rychlost 5G sítě nejen na chytrých telefonech, ale také na prvních modemech, které jsou určené pro pevné nebo přenosné připojení k internetu. Sítě 5G nepřinesou podle Milana Zíky okamžité zázraky: „Ale umožňují postupně vybudovat úplně novou platformu a přinést technická řešení, která dosud nebyla možná.“

Reklama