Mobinfo.cz » O2, Operátoři

O2 mírně roste zisk, zákazníci stagnují [finanční výsledky]


O2 zveřejnilo finanční výsledky za první tři čtvrtletí letošního roku. Oproti loňsku zůstal počet zákazníků nezměněn, většina finančních výsledků zůstala beze změny, jen zisk vzrostl.

Počet mobilních zákazníků zůstal stejný jako před rokem – 4,917 milionu. Mírně se vylepšil podíl lidí s měšíčním paušálem, kterých přibylo 53 tisíc a celkem je jich tech 3,383 milionu, to je 68,8 %. Již 61 % telefonů v síti O2 spadá do kategorie chytrých zařízení, 42 % podporuje technologii LTE. Z těch, kteří vlastní chytrý LTE telefon, má více než 80 % také vyměněnou SIM kartu za novou.

Výnosy z českých mobilních služeb vzrostly oproti loňsku o 3,5 % na 14,816 miliardy korun. (Pro srovnání, celkové výnosy se započtením pevných linek, televize a slovenské pobočky činí 27,893 miliardy korun.)

Ukazatel EBITDA, který ukazuje, kolik peněz zůstalo ve firmě po zaplacení externích nákladů, mírně klesl o 0,6 % na 7,804 miliard korun. Poklesla také EBITDA marže, z každé koruny utracené zákazníkem zůstane uvnitř O2 28 haléřů, přičemž před rokem to bylo 28,3 haléřů.

Čistý zisk vzrostl z 4,012 miliardy korun na 4,114 miliardy korun, tedy o 2,5 %. Průměrná měsíční útrata na jednoho zákazníka (ARPU) vzrostla z 288 Kč na 292 Kč.

Komentář Mobinfo.cz

Operátoři musí čelit řadě nepřízní osudu, například zrušení roamingových poplatků v rámci EU. O2 samo přiznává, že jeho zákazníci začali využívat data na dovolené výrazně více. Kromě toho došlo k mírné reformě českých mobilních tarifů směrem k vyššímu objemu dat a minut při zachování nebo dokonce snížení ceny. V tomto prostředí je přímo zázrak, že finanční ukazatele zůstaly beze změny.

Co je zajímavější je zastavení růstu zákazníků. Že by byl mobilní trh po 21 letech konečně saturován? Nebo jen zákazníci přestali mít zájem o služby O2 a využívají jiné operátory?

Reklama

Comments Closed

Chytré držáky mobilních telefonů do auta, na kolo a na běhání zakoupíte v eshopu Kabelmanie.cz. | Reklama