Mobinfo.cz » Gadgets

Sony MP-CD1: kapesní projektor rozsvítí vaši zeď [recenze]

Chcete se na návštěvě pochlubit fotkami z dovolené, nebo ukázat vaše nápady ve firemní zasedačce? Nejen k tomu se náramně hodí kapesní projektor od Sony, který vydrží až 2 hodiny v kuse promítat bez nutnosti napájení.

Sony MP-CD1 patří mezi kapesní mobilní projektory, jeho hmotnost je jen 280 g, navíc k němu výrobce přibalil slušné odolné koženkové pouzdro. Jelikož je projektor uzavřený v kovové konstrukci, snese časté přenášení. Vyhovuje jeho velikost 8,3 x 1,6 x 15 cm. A co víc, překvapila i blesková doba zapnutí, trvá to jen pár sekund. Projektor můžete upevnit do stativu díky závitu na spodní straně, nebo jej nechat ležet na stole. Nežádoucí pohyb jistí čtveřice gumových nožek. Ve spodní části je rovněž výdech ventilátoru, který chladí elektroniku uvnitř. Jeho práci doprovází trvalý šum, který ve ztichlé místnosti určitě uslyšíte.

Pro nabíjení akumulátoru s kapacitou 5 000 mAh slouží microUSB, nechybí ani výstup 3,5mm jack na sluchátka či reproduktory, projektor má i vlastní reproduktor. Pro připojení zdroje obrazu slouží HDMI konektor, v balení najdete kabel s HDMI koncovkami. Po spojení s počítačem hned můžete promítat. Ještě lepší to je s využitím bezdrátového adaptéru pro sdílení obrazu z mobilu, ten vyžaduje napájení z USB projektoru.

Optika vepředu je posuvná ovladačem na straně, tak docílíte zaostření obrazu. Obraz v HD rozlišení dle výrobce může být až velikosti 120 palců (cca 3 m), musíte být od plátna asi 3,5m daleko. Tehdy však rapidně klesá svítivost a kvalita obrazu, v šeré místnosti se nejvíce osvědčila vzdálenost asi 2 m od stěny, kdy je obraz necelé 2 m v úhlopíčce veliký. Projektor upravuje kvalitu a barvy obrazu dle okolních podmínek, rovněž vyrovnává pokřivené okraje obrazu dle toho, pod jakým úhlem na stěnu promítáte. Tohle funguje bezvadně.

S projektorem jsme sledovali filmy, promítali fotky na různé typy povrchů. Vždy je dobré co nejvíce místnost zatemnit, aby byly zážitky nejlepší. Akčně vypadá i promítání na strop! Zájemce o projektor může odradit vyšší cena až 10 000 Kč, i když za tuto cenu koupí kvalitní projektor pro využití při práci, prezentacích, sledování sportovních přenosů na chatě, dovolené apod. Stačí jen najít vhodné plátno nebo zeď a nezapomenout zhasnout.

Sony MP-CD1 lze pořídit v e-shopech za cenu od (Zdroj: Heureka.cz)
Porovnat ceny >>

Sony MP-CD1 na videu