Mobinfo.cz » Operátoři, T-Mobile

T-Mobile vydělal na každém zákazníkovi 380 Kč (finanční výsledky za rok 2011)


Na konci roku měl T-Mobile celkem 5,381 milionu zákazníků, na nichž vydělal celkem 26,836 miliard korun. Oproti předchozímu roku je to mírný pokles, do letošního roku operátor plánuje hlavně zjednodušení služeb.

Počet zákazníků T-Mobilu mezi roky 2010 a 2011 poklesl o 1,7 % na výsledné číslo 5,381 milionu. Zvýšil se podíl tarifních zákazníků, kterých má nyní operátor 53 % (loni lehce přes 50 %), zákazníků s předplacenými kartami Twist tedy zbývá 47 %.

Zákazníci průměrně provolali 126 minut měsíčně, což je o 2,4 % více než loni. Podstatně větší nárůst operátor zaznamenal v oblasti datových přenosů, kde objem přenesených dat vzrostl meziročně přibližně o třetinu.

Průměrný zákazník utratil u T-Mobilu 380 Kč měsíčně (meziroční pokles o 8,9 %), přičemž podstatně lépe jsou na tom zákazníci tarifní (584 Kč měsíčně) oproti zákazníkům s předplacenou kartou (151 Kč měsíčně). Z tohoto pohledu je pro operátora skvělé, že se podíl zákazníků s paušálními programy zvyšuje.

Celkově utržil za rok 2011 T-Mobile 26,836 miliard korun, z toho 24,727 miliard pochází z mobilních služeb, zbytek pravděpodobně z přeprodeje ADSL a satelitní televize. To je o 8-9 % méně než v roce 2010. Po odečtení nákladů operátor vykazuje 12,510 miliard zisku EBITDA.

EBITDA (Earnings before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization) vyjadřuje hrubý zisk společnosti před odečtením úroků, daní a odpisů.

Za hlavní úspěchy roku 2011 považuje operátor rozšíření sítě 3G na 80 % populace, vyzkoušení HSPA+ 42 a LTE, nasazení HD Voice a časově omezené datové balíčky. Letos hodlá hlavně klestit místy nepřehlednou džungli svých služeb. „Za ta léta, co působíme na trhu, jsme uvedli velké množství služeb a komplexita naší nabídky rostla. Nyní se chceme zaměřit na to, co je pro zákazníka opravdu relevantní. Chceme omezit zbytečné procesy i nevyužívané služby, zjednodušit pracovní postupy. Výsledkem by měla být mimo jiné jednodušší struktura služeb i produktů,“ upřesňuje generální ředitel Milan Vašina.

Reklama