Mobinfo.cz » Operátoři, Vodafone

Vodafone zkouší automatického chatbota


Umělá inteligence má většinou problém s českým jazykem a čeští zákazníci zase s angličtinou. Vodafone se rozhodl tuto kletbu prolomit a od června úspěšně zkouší robota TOBiho, který zatím pomáhá se zapomenutým heslem.

Kdyby se TOBi sám nepředstavil, nejspíš byste ani nepoznali, že nemluvíte s člověkem. Vodafone rezignoval na univerzálního asistenta, který by dokázal stoprocentně nahradit živého operátora, a rozhodl se postupovat krůček po krůčku. Zatím tedy chatbota nasadil na relativně omezený úkol obnovování zapomenutých hesel. Jestli se osvědčí, dostane postupně další a další úkoly.

Chatbot rozumí běžně formulované řeči a dokáže pochopit kontext. Běžným jazykem s ním tak můžete řešit svoje zapomenuté heslo a společně pracovat na jeho obnovení. Výhodou samozřejmě je, že pracuje 24 hodin denně a nemusí se na něj čekat ve frontě jako třeba na živého operátora infolinky.

Od začátku pilotního projektu v červnu letošního roku už chatbot TOBi uskutečnil kolem 75 000 konverzací a 15 000 zákazníků si s jeho pomocí zresetovalo heslo. Vodafone to bere jako první pokus. Sleduje, jak se chatbot osvědčí, sbírá zpětnou vazbu od zákazníků. Pokud se osvědčí, bude nasazován do dalších částí systémů Vodafonu.

Reklama

Comments Closed