Mobinfo.cz » O2, Operátoři, T-Mobile, Vodafone

Vyznáte se v cenících operátorů? Většina lidí ne!


Drtivá většina zákazníků se nedokáže zorientovat v cenících mobilních operátorů. Vyplývá to z průzkumu, který provedla analytická společnost Ernst & Young ve 12 zemích. Takřka polovina zákazníků se navíc domnívá, že se operátoři příliš nesnaží.

Analytická společnost Ernst & Young vydala tiskovou zprávu s výsledky mezinárodního spotřebitelského průzkumu, který proběhl v 12 zemích světa a který zmapoval potřeby zákazníků a zároveň předpoklady pro jejich naplnění ze strany mobilních operátorů. Průzkumu se zúčastnilo více než 6 000 respondentů.

A jak jsme dopadli? Podle očekávání nijak slavně. Například v nabídce datových tarifů se celosvětově špatně orientuje necelá třetina lidí, v Česku je to ale 40 %. Pouze pětina (20 %) zákazníků věří tomu, že jsou sami schopni jednotlivé nabídky náležitě posoudit, mezi Čechy se mezi odborníky řadí pouhopouhých 9 %.

To má zpětně negativní vliv i na operátory, kteří si složitostí ceníku podřezávají větev sami pod sebou. Dle provedeného průzkumu spotřebitelé přestali používat mobilní zařízení k prohlížení webových stránek (38 %), pro platby v místě prodeje (28 %), nákup aplikací z obchodů operátorů (28 %) a převod peněžních prostředků (28 %), jelikož se obávali vysokých nákladů, nebo neporozuměli složité cenové nabídce.

Obecně platí, že většina lidí nechce přemýšlet nad množstvím dat, které mají k dispozici. Mnohem více jim vyhovuje balíček účtovaný podle doby (např. na den či měsíc) bez dalších omezení, nebo s omezeními tak vysokými, aby na ně jen zřídka narazili. V Česku upřednostňuje neomezené datové balíčky 63 % osob.

40 % Čechů se domnívá, že se operátoři ani příliš nesnaží prezentovat svou nabídku přehledně. Jak již bylo napsáno výše a řečeno ve slavném českém filmu – to nedělají dobře, to se jim jednou vymstí. Zákazníci sami prohlásili, že se jedné pokročilé služby (konkrétně mobilních plateb) báli zbytečně, a začali by ji využívat mnohem dříve, kdyby jim někdo důkladně vysvětlil jejich výhody.

Pokud vás zajímají další údaje, doporučuji původní tiskovou zprávu (v češtině).

Reklama

Comments Closed

Chytré držáky mobilních telefonů do auta, na kolo a na běhání zakoupíte v eshopu Kabelmanie.cz. | Reklama