5 chyb, které výrobci tabletů neustále opakují

Reklama

I když nepředpokládám, že by Tabletinfo.cz četl někdo, kdo může mluvit do návrhu a výroby tabletů. Pětice neustále se opakujících chyb, jak je odhalil server TabTimes, ale může zajímat i koncové uživatele.

Chyba první: Milujeme značky

Schválně bez přemýšlení řekněte, kdo se vám jako první vybaví, když slyšíte slovní spojení „výrobce tabletů“. S největší pravděpodobností to bude Apple. A proč? Je totiž jediný, kdo systematicky buduje svou značku jako výrobce tabletů. Když se řekne kupříkladu LG, představí si lidé spíše ledničku než tablet. Pokud slyšíte Asus, vybaví se vám notebook, když před vámi někdo vysloví Amazon, okamžitě zjišťujete, co si koupil za knihu nebo jakou verzi čtečky Kindle.

Chyba druhá: Správné časování

Kdy jste si koupili svůj tablet? Podle statistik nejspíš před prázdninami nebo před Vánoci. Na rozdíl od výrobců mobilů, kteří tomuto nákupnímu rytmu přizpůsobují uvádění svých produktů již řadu let, výrobci tablet si s tímto zatím starosti nedělají a chrlí své produkty na trh bez ohledu na roční dobu.

Chyba třetí: Nechte Android na pokoji

Největším problémem Androidu je tzv. fragmentace, což v praxi znamená, že po světě koluje příliš mnoho verzí, každý výrobce si tu svou ještě trochu upraví. To samozřejmě činí problémy vývojářům a v důsledku i uživatelům, kteří musí bojovat s nekompatibilitou aplikací. Přesto se stále objevují tablety s instalovanou starší verzí Androidu, speciálními úpravami atd. Proč, ptáme se, proč?

Chyba čtvrtá: Byznys dělají velcí zákazníci

Výrobci mobilů se mohou kvůli firemním zákazníkům strhat. Rádi jim odstraňují fotoaparát, připravují telefony bez rádií a podobně. Do telefonů instalují kancelářské balíky, zprovozňují práci s e-mailem, vzdálený přístup do VPN. Dobře totiž vědí, že pokud nadnárodní firma objedná sto tisíc mobilů, udělá to v příslušné účetní tabulce dobrý dojem na akcionáře. Překvapivě, mezi tablety nic podobného nenajdete. Snad neexistuje výrobce, který by na firmy přímo cílil. Pokud se manažeři rozhodnou koupit místo notebooku tablet, s největší pravděpodobností to dělají z fanouškovského zapálení.

Chyba pátá: Stále stejný design

Porovnejte mezi sebou libovolné tři tablety. Můžete si zahrát oblíbenou dětskou hru „najdi deset rozdílů“. S největší pravděpodobností jich tolik ani nenapočítáte. Všichni výrobci vyrábějí černé obdélníky s lehce zaoblenými rohy. Tablety tak kopírují situaci mobilních telefonů, které se z kdysi designových a tvarově roztodivných zařízení proměnily na záplavu velkých placek s displejem. Nuda, nuda, šeď, šeď.

Reklama