American Airlines nahrazují 16 kg pilotních manuálů iPadem

Reklama

Letecká doprava má svá specifika. Jedním z nich je předepsaný stoh bezpečnostních manuálů, map, plánů letiště a jiných servisních příruček, které musí každý pilot nosit s sebou. Aerolinky se snaží nahradit tyto papíry tabletem, narážejí ale na odpor úřadů.

Na vině je samozřejmě bezpečnost. Papír má tu dokonalou vlastnost, že je čitelný za každých podmínek. Pilot se na něj může s důvěrou obrátit, i když má v kabině mokro, i když je letadlo v bouři nebo bez ohledu na to, zda ho zapomněl či nezapomněl před letem nabít. Úřady sledující bezpečnost všech zařízení na palubě tak byly zpočátku k nasazení tabletů jako náhrady pilotní dokumentace velmi skeptické. Dosud žádné aerolince se nepodařilo vyměnit všechny manuály za tablety, připisují si pouze dílčí úspěchy.

American Airlines je tak první, komu to prošlo. A rovnou se chlubí, co tím všechno získají. Jeden iPad nahradí v pilotní kabině přibližně 16 kg dokumentů, celkem 3 000 stránek. Nasazením osmi tisíc tabletů se ročně ušetří 1,5 milionu litrů paliva a 1,2 milionů dolarů (22 milionů korun).

Kromě zmíněných výhod má nasazení iPadů ještě jednu, velmi podstatnou. Nahrazení zastaralých manuálů jejich novými verzemi je otázkou několika minut, zatímco v papírové verzi zabrala podobná operace řadu hodin. Složitost schvalovacího procesu lze nejlépe ilustrovat tím, že American Airlines začala na svém „Electronic Flight Bagu“ pracovat již v červnu 2010.

Reklama