Boom čínských značek prý pomalu končí

Reklama

Expert Elektro uveřejnil statistiku prodeje různých netradičních značek s původem v Číně. Vypadá to, že nedávný boom čínských výrobců elektroniky pomalu končí a lidé o ně přestávají jevit zájem.

Expert Elektro tak soudí podle dvou ukazatelů. Předně sleduje počet značek, které má aktuálně v nabídce. To je rozumný ukazatel, pokud přibude v Česku nová značka, pravděpodobně se bude chtít dostat do co nejvíce obchodů. Počet značek v nabídce tak do značné míry ukazuje, kolik značek v Česku působí.

Mít nějaký telefon v nabídce ale ještě neznamená, že ho někdo kupuje. Expert Elektro se proto dívá i na to, jak nadšeně lidi nakupují u nově přidaných značek. Díky tomu má přehled, jestli je o nové (zejména čínské) značky vůbec zájem, jestli je nemá v nabídce zbytečně.

A výsledek? V roce 2011 bylo v nabídce Expert Elektro 16 značek, od té doby nabídka rostla až na 32 v roce 2014. V loňském roce pak poprvé v historii počet značek poklesl z 32 na 27. Snížilo se také tempo růstu zájmu o nákup telefonů nových značek.

Mezi příklady značek chytrých telefonů, které byly v posledních pěti letech představené na českém trhu a později ho opustily, jsou například: GoClever nebo THL. Jejich výrobci pochází zejména z Asie, ale nechybí mezi nimi také evropští producenti.

Rok nárůst v prodejích nově uvedených značek telefonů v Expert Elektro počet nabízených značek v Expert Elektro
2011  – 16
2012 5.37 % 19
2013  35,72 % 20
2014  36,77 % 32
2015  22,35 % 27

Reklama