Češi si stěžuji hlavně na smlouvy a vyúčtování [statistika ČTÚ]

Reklama

Český telekomunikační úřad v lednové monitorovací zprávě ukázal statistiku stížností zákazníků za poslední rok a čtvrt. Poukázal na řadu problémů se smlouvami operátora O2.

Jedná se už o starší problém, konkrétně z 15. července. O2 tehdy změnilo podmínky datových tarifů a zákazníci začali kvůli jednostranné změně podmínek vypovídat smlouvy. Operátor jejich výpověď neuznal a za předčasné ukončení smlouvy účtoval smluvní pokutu. ČTÚ radí psát do výpovědi výslovný důvod změnu smlouvy, a v případě nevyhovění se obrátit se stížností na ČTÚ.

Další častou stížností bylo pilotní testování PředplaDENky, předplacené karty účtující malý paušál za každý den používání, v daný den už ale bez poplatků za jednotlivé služby. Někteří zákazníci tvrdí, že se tak dostali na vyšší ceny než s původním tarifem předplacené karty, a ČTÚ jim proto doporučil, aby požádali O2 o vyplacení rozdílu v rámci garance nejnižší ceny.

Za čtvrté čtvrtletí 2016 evidoval ČTÚ celkem 646 stížností a 1 058 dotazů. Z toho 437 stížností a dotazů se týkalo právě O2. V následujícím grafu můžete sledovat vývoj počtu stížností v jednotlivých oblastech za posledních pět čtvrtletí. Všimněte si zejména toho, jak postupně klesají stížnosti na nesouhlasné vyúčtování nebo neposkytnutí služeb podle smlouvy.

Reklama