T-Mobile se pochlubil některými základními statistikami o tom, kolik je v jeho nabídce chytrých zařízení, kolik přístrojů podporuje LTE, a jaký mají jeho zákazníci zájem například o tablety.
Ze všech telefonů, které si zákazníci T-Mobilu koupili v únoru 2010, tvořily smartphony 12 %. Čas oponou trhnul a o pouhých pět let později už podíl smartphonů na prodejních v prodejnách (kamenných i internetových) T-Mobilu činil krásných 76 %. Druhá věc ovšem je, zda lidé skutečně využívají „smart“ funkce svých nových telefonů, nebo si prostě koupí například mobil s dobrým fotoaparátem, a vůbec je nezajímá, co dalšího umí.
Podobný nárůst zaznamenaly tablety. V únoru 2013 tvořily tablety pouhé 1 % ze zařízení prodaných u T-Mobilu. V letošním únoru to pak bylo už 15 %. Pokud zapomeneme na zařízení bez operačního systému, tak ve „smart! segmentu zaznamenaly tablety podíl z 1 % na 22 %. Největší podíl na nárůstu mají prý přístroje Prestigio, které patří k těm levnějším. Zákazníci se dívají nejdříve na atraktivní design, potom na cenovku, do třetice na kvalitu a teprve potom na parametry.
Aktuálně funguje v síti T-Mobilu pouze 7 % zařízení podporujících LTE. To se snad velmi rychle zlepší, protože zatímco loni v únoru se prodalo pouhých 26 % chytrých zařízení (mobilů i tabletů) s podporou LTE, v letošním únoru už to bylo plných 75 %. Není divu, zatímco v loňském únoru měl T-Mobile na poličkách svých obchodů 30 LTE zařízení (20 mobilů, 7 tabletů, 3 modemy), letos v únoru už to bylo 63 kousků (43 mobilů, 13 tabletů, 7 modemů).