ČTÚ řeší stížnosti na věštecké linky

Reklama

Český telekomunikační úřad zaznamenal zvýšený počet stížností, zejména od seniorů, na vysoce zpoplatněné linky. Ty využívají televizní pořady s věštci nebo nejrůznějšími soutěžemi.

Určitě znáte podobný pořad z televize. Spodní část obrazovky zabírá audiotexová linka, v horní části se děje… to je vlastně jedno. Buď tam někdo předvádí své věštecké schopnosti, nebo v rámci spotřebitelské soutěže klade stupidně jednoduché otázky. Společným jmenovatelem je nutnost zavolat a buď položit věštci otázku, nebo odpovědět na otázku moderátora soutěže.

Nevýhodou je vysoké zpoplatnění linek, na které se volá. Zejména senioři si pak stěžují, že je překvapila vysoká částka na vyúčtování. Navíc ani nedostali možnost se soutěže zúčastnit, dlouhé desítky minut viseli na lince, kde jim hrála hudba a hlas je vyzýval, aby ještě vydrželi.

Operátoři se brání, že oni nemohou podobné stížnosti řešit, stejně argumentuje i ČTÚ. Z hlediska telekomunikací jde o to, zda byl hovor navázán (tedy došlo ke spojení) či nikoliv. Jakmile je hovor spojen, pravomoc operátora i ČTÚ končí, a záleží jen na poskytovateli obsahu (tedy pořadateli dané kratochvíle), co se bude dít dál.

Reklama