ČTÚ varuje před prodejnami operátorů

Reklama

Podle měsíční monitorovací zprávy ČTÚ roste počet stížností na chování prodejců v prodejnách operátorů. Zákazníci ale mají některé nesprávné představy o svých právech, které se ČTÚ snaží vyvrátit.

Stížnosti směřují zejména na to, že uzavřená smlouva obsahuje nakonec jiné služby a odlišné ceny, než na jakých se zákazník s prodejcem dohodli. Nechybí ale ani stížnosti na vulgární chování prodejců.

ČTÚ proto upozorňuje, že při sepsání smlouvy v prodejně operátora nelze využít čtrnáctidenní lhůtu na odstoupení, jako je tomu při nákupu na ulici. Je proto velmi důležité před podpisem zkontrolovat, jestli informace uvedené ve smlouvě odpovídají dohodě.

Jednání mezi zákazníkem a prodejcem se, na rozdíl třeba od infolinky, nijak nezaznamenává. Pro potřeby případných sporů je proto dobré vzít si s sebou svědka. Někoho, kdo vám případně dosvědčí, že se vás prodejce pokusil podvést, nebo se s vámi snažil manipulovat.

Proti manipulaci nezbývá nic jiného, než vzít rozum do hrsti. Před sjednáním každé služby a koupí každého zařízení dobře zvažovat, jestli ho opravdu potřebujete, jestli ji opravdu využijete. Případné vulgární chování operátorů je pak podle ČTÚ nejlepší řešit přímo s nadřízeným daného zaměstnance, nebo si stěžovat operátorovi.

Reklama