ČTÚ varuje před zpoplatněním informační linky 1188

Podle monitorovací zprávy Českého telekomunikačního úřadu jsou zákazníci často překvapeni vysokou sazbou, která se jim objeví ve vyúčtování po využití informační linky 1188.

Volání na informační a asistenční linku 1188 je zpoplatněno vyšší částkou, než volání na běžná čísla. Konkrétní částka je uvedena v ceníku jednotlivých operátorů. U společnosti Vodafone je to aktuálně 42,90 Kč/min, u O2 40 Kč/min a u T-Mobile 33,90 Kč/min. Případné stížnosti na výši sazby nebo poskytnuté služby není možné uplatňovat u mobilních operátorů ani u ČTÚ.

Nejedná se totiž o poskytování služby elektronických komunikací, ale o poskytování obsahových služeb.Veškerou komunikaci je tak potřeba řešit přímo s provozovatelem služby, jímž je společnost Conectart, a.s., a to podle jejích obchodních podmínek.