Český telekomunikační úřad zodpověděl nejčastější otázky k novele zákona o elektronických komunikacích, podle níž mimo jiné nebude možné marketingové volání bez výslovného předchozího souhlasu.
Zatímco až dosud platí, že se automaticky předpokládá váš souhlas s marketingovými hovory, pokud je předem neodmítnete, od ledna se situace změní. V platnost totiž vstoupí novela Zákona o elektronických komunikacích, podle které se naopak implicitně předpokládá váš nesouhlas. Kdo vám bude chtít volat s nějakou nabídkou, musí nejprve váš souhlas získat.
Tato změna vyvolala celou řadu otázek – možnost kontaktovat stávající zákazníky či klienty, volání na kontakty firem zveřejněné na webových stránkách, otázku telefonických nabídek schůzek, na nichž má proběhnout nabízení zboží či služeb či o problematiku newsletterů, reklam na sociálních sítích nebo telefonátů za účelem výzkumu trhu a další.
ČTÚ proto připomněl, že změna marketingových volání nastane až po přechodném šestiměsíčním období, tedy od 1. července 2022. Již nyní ale vydal odpovědi na nejčastější otázky formou výkladového stanoviska.