ČTÚ změřil LTE na železnici, operátoři i dráhy mají co zlepšovat

Reklama

Český telekomunikační úřad provedl měření pokrytí signálem LTE na všech železničních koridorech. Operátoři je musí pokrýt do roku 2021 a zatím je před nimi spousta práce. Snažit se ale musí i dopravci.

Operátoři při vydražení LTE frekvencí dostali od ČTÚ spoustu podmínek, mimo jiné také pokrytí železničních a silničních tahů. Konkrétně na železnici musí všichni tři síťoví operátoři pokrýt všechny koridory. Do roku 2019 musí mít LTE signál na 50 % délky, v roce 2021 pak na plných 100 %. ČTÚ proto už nyní začal sledovat, jak to s pokrytím železnic vypadá.

CTU_LTE_zeleznice_2

Nejslabší vnitřní pokrytí měření odhalilo na II. tranzitním železničním koridoru (Petrovice u Karviné – Ostrava – Přerov – Břeclav), kde v sítích LTE je poměr pokrytých a nepokrytých bodů přibližně stejný, naopak nejlepší hodnoty vykazuje IV. koridor (Děčín – Praha – České Budějovice – Horní Dvořiště), kde sítěmi LTE je pokryto až 75 % délky tratě.

CTU_LTE_zeleznice_1

Ani potom ale nebude vyhráno. Jak dokázalo nedávné měření, sebekvalitnější signál může být utlumen zastaralými vagony. V tomto směru tedy musí zainvestovat i železniční dopravci.

Reklama