Deloitte pro rok 2015: místo koncových zákazníků velké firmy

Reklama

Analytická společnost Deloitte zveřejnila své odhady pro rok 2015. Hlavním trendem bude odklon od koncových zákazníků směrem k zákazníkům firemním. Co dalšího předpovídají analytici pro rok 2015?

Technologický růst v posledních deseti letech táhli koncoví spotřebitelé. To oni si neustále kupovali nové telefony a požadovali výkonnější a výkonnější počítače. V roce 2015 poprvé budou hlavními tahouny podniky, spotřebitelé jsou pravděpodobně už spokojeni.

Velký rozvoj čeká internet věci (IoT), i když tento předpoklad už jsme slyšeli v uplynulých letech mnohokrát. Deloitte odhaduje, že se v roce 2015 prodá miliarda přístrojů pro internet věcí, 60 % z nich do firemní sféry. Hodnota takto zakoupených přístrojů dosáhne 10 miliard amerických dolarů, navazující služby pak 70 miliard dolarů.

Navzdory naším toužebným modlitbám se v roce 2015 nijak revolučně nezlepší baterie v chytrých telefonech. Deloitte očekává, že jejich kapacita vzroste o pouhých 5 %.

Alespoň v celosvětovém měřítku dojde k masivnímu rozvoji bezkontaktních plateb přes mobilní telefony. V roce 2015 bude celosvětově cca 10 % chytrých telefonů využíváno k platbě v kamenném obchodě alespoň jednou za měsíc, v polovině roku 2014 to bylo asi 0,5 % (v největší míře v Japonsku) z cca 450 milionů chytrých telefonů.

V roce 2015 se celosvětově prodá 1,35 miliardy chytrých telefonů, ale více než miliarda z nich budou jen obměny – nové telefony pro ty, kteří už chytrý telefon mají. Výměna starších chytrých telefonů za modernější může trvat déle, ale hnací silou růstu bude v oblasti chytrých telefonů i nadále velikost obrazovky, rychlost, velikost paměti, software a design.

 

Reklama