Webový magazín TabTimes zveřejnil zajímavé statistiky týkající se trhu tabletů a programů pro tablety v roce 2013. Podívejte se, jak se v průběhu času proměňují velikosti displejů nebo kolik peněz se otočí v obchodu s hrami a aplikacemi pro tablety.
Na americkém trhu tvoří tablety od Applu zhruba 40 % všech nově prodaných přístrojů. Trochu překvapivě ale generují více než tři čtvrtiny webového provozu pocházejícího z tabletů. Vypadá to tedy, že lidí pořizující si Android zase tolik k internetu nepřistupují, na svých zařízeních čtou časopisy, sledují filmy nebo hrají Angry Birds.
Druhá zajímavá statistika se týká velikosti displejů. Zatímco v době tabletových počátků měla v podstatě všechna zařízení desetipalcový displej, protože se předpokládalo (a historie ukázala, že se předpokládalo správně), že tablety budou sloužit jako náhrada notebooků. Naopak dnes se nejvíce prodávají tablety s velikostí mezi 7 a 10 palci, na vzestupu jsou phablety, tedy zařízení na pomezí telefonu a tabletu.
Výrazně roste počet aplikací, které si majitelé tabletů pořizují, respektive celkové tržby z nich. V letošním roce by se mělo prodat tabletových aplikací za 8,8 miliardy dolarů (přibližně 176 miliard korun), do roku 2017 se pak příjem za aplikace pro tablety vyrovná s příjmem za aplikace pro mobily.