Emporia učí seniory, jak na mobil

Reklama

Emporia pokračuje ve své sérii seminářů, na kterých ukazuje seniorům, jak nejlépe ovládat mobilní telefon. Školení se postupně konají v různých krajských městech, my jsme navštívili brněnský seminář a můžeme vám proto přinést krátkou reportáž. O sérií seminářů Jak na mobil jsme vás informovali již dříve. Aktuálně má speciálně vyškolený tým Emporia za sebou zhruba polovinu seminářů, pokud vás (třeba i na základě naší krátké reportáže) tato akce zaujme, můžete navštívit ještě následující místa:

  • 5.6. od 14.00, České Budějovice, Klub důchodců, Roháče z Dubé 11, registrace: 606 515 451
  • 6.6. od 14.00, Olomouc, Klub seniorů, I.P. Pavlova 69, registrace: 721 972 568
  • 7.6. od 14.00, Ostrava, KS Poruba, Porubská 551, registrace: 599 481 504
  • 11.6. od 14.00, Plzeň, registrace: 606 515 451
  • 12.6. od 10.00, Zlín, Středisko pro seniory, Sv. Čecha 516 – Podhoří, registrace: 775 030 411
  • 13.6. od 14.30, Karlovy Vary, Krajská knihovna, Závodní 378, registrace: 606 515 451
  • 14.6. od 14.00, Hradec Králové, sídlo společnosti Comgate, Průmyslová 1200/4a, registrace: 606 515 451

Seminář se skládá ze svou částí. V první, teoretické, části návštěvníci zjistí, k čemu je dobrý mobilní telefon, jak se ovládá a jaké vlastnosti musí splňovat mobil vhodný pro seniory. Školení samozřejmě nejde do hloubky pokročilých funkcí, senioři se naučí telefonovat, číst a psát zprávy a využívat seznamy posledních volaných či zmeškaných čísel. Pochopí také, že pro ně není vhodný ledajaký mobil po dětech, ale potřebují některé speciální vlastnosti – velká písmena na displeji, co největší tlačítka na klávesnici.

Celá prezentace se nese v přátelském duchu, vede ji redaktor jednoho ze seniorských časopisů. Na rozdíl od jiných akcí pro seniory zde nikdo není nucen k okamžitému nákupu, o samotné značce Emporia padla zmínka snad jednou nebo dvakrát, byť výzdoba v místnosti dává jasně tušit, kdo za školením stojí.

Po tomto úvodu, který trvá přibližně 40-50 minut (záleží na množství dotazů, kteří přítomní senioři v publiku vznesou) následuje praktické školení. Senioři mohou využít přítomného lektora a zástupce firmy Emporia a požádat o pomoc s vlastním mobilem. A to bez ohledu na to, jaké je značky. „Speciálně vyškolený tým“ slibovaný v pozvánkách ochotně poradí s nastavením, uložením čísel do telefonního seznamu, ukáže odesílání textové či multimediální zprávy.

K dispozici je také výstavka dostupných modelů seniorských telefonů Emporia, které si mohou návštěvníci vyzkoušet na vlastní kůži a ověřit si, zda opravdu splňují jejich požadavky, vejdou se jim pohodlně do kapsy nebo zda je písmo na displeji dostatečně velké. Záměrně píšu mohou, protože nemusí. Oproti jiné seniorské akci, které jsem se před lety z mladické nerozvážnosti zúčastnil, tu panovala až podezřelá pohoda a nenucenost.

Chcete si poslechnout něco o telefonech? Fajn, zakousněte něco z drobného občerstvení a poslouchejte. Není vám jasný rozdíl mezi předplacenkou a paušálem? Zastavte lektora a zeptejte se. Máte nějaký zážitek s přenosem čísla? Klidně se podělte. Potřebujete poradit? Stavte se u nás, rádi vám pomůžeme. Nepotřebujete? Děkujeme za účast, pěkný den.

Celá akce má tak hned dva přínosy. Samozřejmě představí seniorům značku Emporia, kterou možná neznají, protože působí na českém trhu relativně krátce. Za druhé jim pak ukáže, co všechno jejich mobil umí, a vysvětlí, že se nemusí bát používat třeba jen trochu pokročilejší funkce, jako je třeba svítilna nebo hlasová schránka. Pokud máte doma rodiče nebo prarodiče, kteří s mobilem svádí každodenní urputný boj, vyvezte je na nejbližší seminář. Uvidíte, že budou spokojeni.

Reklama