Heavy Gunner 3D a Turbo Fly HD: dříve placené, nyní zdarma (recenze her)

Na Samsung Apps si můžete momentálně stáhnout dvě výborné hry, které ještě nedávno byly placené. V obou případech se jedná o skvělou zábavu, je jen na vás, jestli preferujete střílečku nebo závodění.

Heavy Gunner 3D

Tato hra stála původně 120 Kč, nyní ji získáte zdarma. Vašim úkolem bude bránit základnu před mimozemskou invazí. Veškerá práce spočítá ve správné natáčení telefonu a střílení mračna nepřátel, kteří na vás takřka neustále útočí. Jednou bude vašim úkolem zničit jich určitý počet, jindy musíte odolávat nepřátelskému útoku určitou dobu, pak zase zničit nějakého zvlášť odolného bosse. Prohrajete, pokud se k vám nepřátelé dostanou příliš blízko.

Aby hra byla zajímavější, autoři do ní přidali systém vylepšování vašeho útočeného i obranného arzenálu. Za splnění podmínek v jednotlivých levelech získáváte body, které můžete vyměnit za vylepšení zbraní, nákup úplně nových, rychlejší dobíjení, účinnější munici atd. Soustředit se také můžete na kvalitnější obranu. Vylepšení probíhá ve více vlnách, takže určitě nepočítejte s tím, že nabízené možnosti jen tak využijete. Čím dál odolnější jsou i nepřátelé, takže dobře rozmyslete, jak body investujete.

Hra vám určitě chvíli vydrží, vždyť má 35 levelů a tři různé druhy obtížnosti. Telefon reaguje na naklápění velmi přirozeně, takže zaměřování nepřátel za chvíli zvládnete. Hudebně toho moc vymyslet nešlo, grafika je naopak velmi ucházející, i když většinou jen vidíte detail vašich zbraní a blížící se nepřátele. Sto dvacet korun bych asi neobětoval, jako freeware se ale jedná o špičkovou hru.

Odkaz na stažení

Turbo Fly HD

Také v této hře se podíváte do budoucnosti, tentokrát ale budete závodit ve futuristických vznášedlech. Ovládání je velmi jednoduché, opět probíhá jen nakláněním mobilního telefonu. Na nějaké brzdění tentokrát zapomeňte, hra si rozhodně nehraje na realističnost, zábavná je ale více než dost. Na okruzích narazíte na zrychlovací pruhy, soupeře naopak zásadně přibrzdíte vystřelením rakety. Miřte ale dobře, dobíjení chvíli trvá. Jediné, co vás na tratích může zbrzdit, je náraz do jejich okrajů, případně (u tratí umístěných nad zemí) přepadnutí přes okraj.

Primárním úkolem je pochopitelně zvítězit v závodech (umístění do třetího místa zpřístupní další okruh), občas ale také musíte zajet okruh bez zbytečných chyb, uniknout svému soupeři na určitou vzdálenost apod. Okruhy se sice opakují, ale variabilita úkolů udržuje hru stále zajímavou. Postupně se vám kromě tratí zpřístupňují i nová, rychlejší vznášedla.

Hru si určitě užijí i začátečníci, příliš obtížná mi totiž nepřišla. Podmínky okruhu jsem dokázal vždy splnit maximálně na třetí pokus, soupeři sice jezdí rychle, ale střílíte po nich pouze vy, takže si stačí lehce zapamatovat trať, naučit se najíždět na zrychlovací pruhy a brzo zvítězíte. Oceňuji především rychlost, s jakou hra ubíhá. Nemáte příliš času rozhlížet se kolem (a pořizovat screenshoty), plně se soustředíte na dobré projetí trati ve velké rychlosti. Dojmu rychlosti napomáhá i správně zvolená hudba, žádnou výtku nemám ani ke grafice. Nejedná se o žádnou komplikovanou zábavu, ale jednoduché odreagování na pár minut. Kompletní dohrání už ale zabere docela dost času.

Turbo Fly HD původně stálo 50 Kč a už za tyto peníze by se jednalo o dobrou zábavu. Teď bych se stažením neváhal ani na okamžik.

Odkaz na stažení