Hodnota značky Apple roste, Nokia lehce oslabuje

Reklama

Po roce byl opět zveřejněn žebříček Interbrands, který stanovuje imaginární hodnotu světových značek. Oproti loňsku si výrazně polepšil Apple a Samsung, oproti tomu Nokia a Microsoft mírně oslabili. Podívejte se, jak si jednotlivé firmy vedou.

Hodnota značky udává, o kolik peněz by si mohl její majitel říct, kdyby se odhodlal prodat jen název a logo své firmy (nikoli například továrny a zaměstnance). Na prvním místě se dlouhodobě drží Coca-Cola, za kterou by majitelé dostali 77,8 miliardy dolarů (otázka je, zda by kupujícím stačila značka, nebo by požadovali i přísně tajený recept).

Na druhém místě se letos objevil Apple s tržní hodnotou značky 76,6 miliardy dolarů, což je o 129 % více než loni. Ostatně, loni taky skončil až na osmém místě. Na čtvrtém místě byl loni i letos Google s aktuální hodnotou 69,7 miliardy dolarů. Microsoft byl loni třetí, letos je až pátý. Za jeho logo by zájemci zaplatili 57,8 miliardy dolarů, o dvě procenta méně než loni.

Skokanem roku lze bezpochyby nazvat Samsung, který z loňského sedmnáctého místa vyskočil na letošní deváté, přičemž hodnota jeho značky se zvýšila o 40 % na současných 32,9 miliardy dolarů. O poznání hůře se dařilo Nokii. Hodnota značky padla o 16 % na 21 miliard dolarů, což mělo za následek přesun Nokie z loňského 14. místa na letošní 19.

Ostatní výrobci mobilů se do první pětadvacítky neprobojovali, dokonce ani Sony jakožto elektronický gigant se neumístil. Za zmínku stojí snad ještě Amazon na dvacátém (loni šestadvacátém) místě s hodnotou značky 18,6 miliardy dolarů.

Reklama