V žebříčku Best Global Brands, který každý rok vydává společnost Interbrand, se značka Huawei posunula opět o něco nahoru. Hodnota značky je aktuálně odhadována na 5,835 miliardy amerických dolarů.
Odhadnout hodnotu značky není lehký úkol. Musíte vzít v úvahu jednak finanční zisky dané firmy, jednak také třeba známost mezi veřejností, finanční kondici firemního účetnictví, nebo výhled do budoucna. Do této kategorie spadá například investice do výzkumu a vývoje, budování dostatečných výrobních a logistických kapacit, aktuální průšvihy a kauzy…
Huawei se do řebřížku Best Global Brands dostala poprvé v roce 2014. Od té doby se poměrně rychle posunuje směrem vzhůru, takže jí aktuálně patří pozice 72. nejhodnotější značky na světě. Oproti loňskému roku je to skok o 16 příček žebříčku a Interbrand, která žebříček vydává, dokonce označila Huawei za 11. nejrychleji rostoucí značku na světě.
Celý žebříček najdete na webu Interbrand. Na prvním místě je Apple, na 7. Samsung. Z mobilních značek stojí za zmínku ještě Sony s číslem 58 a Lenovo na místě 99. Jedná se ale vždy o hodnotu celé značky, nikoli jen její mobilní divize.17