Huawei zveřejnil zajímavé výsledky za první tři čtvrtletí letošního roku. Daří se mu nejen v domovské Číně, ale i v České republice, kde se stal tržní trojkou. A v budoucnu rozhodně nehodlá zahálet.
První zajímavé číslo – Huawei letos prodal 100 milionů smartphonů o více než dva měsíce dříve než v předchozím roce. Zatímco loni překonal tento symbolický milník až těsně před Štědrým dnem (22. 12.), letos to stihl už v babím létě (14. 10.). Nejspíš také díky tomu má v prvním pololetí 2016 o 41 % vyšší tržby než za stejné období loňského roku.
V počtu prodaných smartphonu je Huawei jednička, tedy na čínském trhu, kde zvýšil tržní podíl z loňských 15,3 % na letošních 17,7 %. Z celosvětového pohledu se jedná o třetího největšího výrobce (po Samsungu a Applu) s nárůstem z 8,5 % na 11,2 %. Stejnou – třetí – příčku zastává i v Česku, kde má podíl okolo 21 %.
Je to samozřejmě úctyhodný výkon, Huawei vyrábí telefony teprve čtyři roky. Netají se odvážnými plány – překonat Apple a stát se celosvětovou dvojkou. Má k tomu skvěle nakročeno, 70 % zaměstnanců pracuje v odděleních výzkumu a vývoje, Huawei provozuje 16 vývojových center v různých zemích- Hodnota značky Huawei od loňska poskočila ze 104. na 47. místo.