Jak se dařilo T-Mobilu v době koronaviru? [finanční výsledky]

Reklama

T-Mobile za první pololetí mírně zvýšil počet zákazníků, dařilo se mu zejména v M2M tarifech. Tržby dokázal v době koronakrize navýšit o 2,2 %, i když hrubý zisk EBITDA neznatelně poklesl.

K 30. červnu 2020 používalo mobilní služby T-Mobile více než 6,2 milionu zákazníků, což je o 0,2 % více než před rokem. Již téměř 58 % báze tvoří zákazníci se smlouvou. Obliba M2M SIM karet pro chytrá zařízení, jejichž počet již přesáhl půl milionu, vzrostla o 11,3 %. Pevné služby, včetně xDSL, Pevného internetu vzduchem nebo Pevného internetu do zásuvky využívalo 356 000 zákazníků; tedy o 22,8 % více než ve stejném období roku 2019. T-Mobile TV na IPTV nebo satelitních platformách používá téměř 179 000 zákazníků, meziročně o 58,4 % více.

Počet volaných minut se meziročně zvýšil o 11,5 %, počet SMS o 32,6 % a přesáhl 2,6 miliardy. Celkový objem přenesených dat vzrostl ještě výrazněji: mobilní a fixní datový přenos meziročně o 60 %, objem dat přenesených pouze v mobilní síti se ve srovnání se stejným obdobím 2019 více než zdvojnásobil.

Celkové tržby z mobilních a pevných služeb včetně prodeje hardwaru v první polovině roku 2020 mírně zvýšily o 2,2 % na 13,7 miliardy Kč. Mírný pokles ukazatele EBITDA o 0,5 % je podle operátora způsoben vyššími náklady na zvládnutí situace kolem koronaviru.

Reklama