Seznam.cz provedl zajímavý průzkum o tom, jak lidé využívají data v mobilním telefonu. Podívejte se na přehlednou infografiku, v kterou denní dobu saháte po mobilu nejčastěji, co vás k tomu vede a jaké informace prostřednictvím mobilních dat vyhledáváte.
Nejčastěji využíváme mobilní data hned po probuzení a okolo oběda. Ráno si zkrátka zkontrolujeme e-maily, pročteme sociální sítě, nějaké to zpravodajství. Pro jistotu to všechno zopakujeme těsně před odchodem z domu, potom před obědem a těsně po obědě.
Nejčastěji aktivujeme datové přenosy v okamžicích, kdy se nudíme. Nejvíce dotázaných se připojuje k mobilnímu internetu, když na někoho čeká, cestuje dopravním prostředkem nebo nemá do čeho píchnout ve škole či v práci. Zajímavé zjištění se týká používání mobilních dat při sledování televize, pouze 40 % si u televize neprobírá e-maily či sociální sítě.
Když už víme, v jakých časových intervalech a při jakých příležitostech se k internetu připojujeme nejčastěji, podívejme se také, kdo jsou uživatelé českého mobilního internetu. Velkou část tvoří ti, kdo přes mobil pracují – vyřizují e-maily a sledují zpravodajství. O něco menší část uživatelů mobilního internetu se spíše baví na sociálních sítích, tráví na mobilním internetu nejvíce času.
Co se týká času, takřka dvě třetiny lidí využívají mobilní internet denně. Muži na něm tráví o čtvrt hodiny denně déle než ženy, ty zase pravděpodobně více telefonují.
Na závěr dvě dobré zprávy pro obchodníky a vůbec všechny, kdo chtějí na internetu podnikat. Naprostá většina uživatelů mobilního internetu věnuje pozornost mobilní reklamě.
A jedním z nejčastějších úkonů je nákup zboží. Informace o nových produktech zjišťuje na mobilu 59 % lidí, 22 % dokonce přímo z mobilu někdy něco nakoupilo.