Jaké mobilní aplikace jsou v současnosti nejvíce používané?

Reklama

Na základě nejnovějšího průzkumu z oblasti mobilního trhu bylo společností Forrester Research study zjištěno, že 84% času, stráveného na mobilním telefonu, Američané tráví využíváním pouze pěti aplikací. Tyto se pak dle jejich uživatelů liší – někteří čas tráví na sociálních sítí, jiní zase hraním her zatímco ostatní si chatují se svými přáteli prostřednictvím nejrůznějších mobilních aplikací. To je pouze důkazem toho, že existují pomyslné limity počtu aplikací, kteří jednotliví uživatelé chytrých telefonů využívají.

I když někteří uživatelé stáhnou a nainstalují některé aplikace pouze jednou, objevuje se stále větší počet takových, kteří dokáží v některých z dostupných aplikací najít také účelnost. Některé kategorie aplikací jsou zajímavější a dokáží zabavit – u některých je tomu přesně naopak. Které aplikace jsou tedy nejvíce používané?

iphone-410311_640

Dominují sociální aplikace

Na základě výše zmíněné studie je možné vyvodit závěr, že uživatelé na sociálních sítích tráví prostřednictvím aplikací až 21% svého volného času. Známé sítě jako je Facebook či Google si z těchto procent využívání ukrajují pomyslně velký kousek. Facebook aplikace z celkového času stráveného využíváním mobilních aplikacích zabírá celých 13%, následují jej aplikace Googlu s 12%.

Zvyšující počet využívání sociálních aplikací však neznamená přísun uživatelů pouze pro tyto dvě veleznámé sociální sítě. V globálním měřítku tráví uživatelé chatováním zhruba od 50 do 200 minut týdně. Nejčastěji je tomu tak za pomocí aplikací jakými jsou WhatsApp, WeChat či Line. Popularita a zvyšující se frekvence používání těchto aplikací může být vysvětlena vysokým pohodlím při jejich využívání. Dokáží uchovat historii odeslaných či přijatých zpráv, nabízí skupinový chat a poskytují svým uživatelům možnost mezi sebou sdílet cokoliv se jim zamane. Tyto pokročilé funkce vytváří jejich uživatelům dokonalý přehled o tom s kým, jak a kdy komunikují či v minulosti komunikovali.

706401207_b8ff020a72_z

Atraktivita na straně herních aplikací

Díky analytické společnosti Nielsen nebudete zaskočení ani když přijde na otázku využitelnost chytrých telefonů v oblasti herního průmyslu. Ta totiž svoji poslední studií přišla na to, že herní kategorie je jeden z nejjasnějších vítězů. Ve skutečnosti celých 76% uživatelů využívajících nejrůznější mobilní aplikace přiznalo, že si za poslední kvartál roku 2014 alespoň jednou nějakou hru zahrálo. Další zajímavostí je meziroční nárust (mezi rokem 2013 a 2014) času stráveného hraním mobilních her až o neuvěřitelných 19%. I ty nejjednodušší aplikace optimalizované pro mobilní telefony dokáží ve svých potencionálních uživatelích vzbudit obrovský zájem. Zdárným příkladem je hra Candy Crush, která se může celosvětově pochlubit až 1 miliardou spuštění za den!

Multiplayer hry na mobil viděl více dramatický nárůst za poslední rok v Google Play a iOS App Store, a vedly k vyššímu zapojení a výdajů mezi hráči. Budeme-li konkrétnější, v prvním kvartále roku 2015 bylo 6 z 10 nejlépe hodnocených mobilních her podpořeno možností si hru zahrát v módu pro více hráčů. V čele hodnocených byli například Clash of Clans a Monster Strike. Je zřejmé, že díky narůstající popularitě je online hraní pro více hráčů stále zajímavější pro mnoho dalších subjektů, které se tyto funkce snaží začlenit také do svojich herních nabídek. Například, PokerStars, dobře známý on-line herní společnost, změnila blackjack, tradiční hru pro jednoho hráče, na zážitek pro více hráčů. PokerStars multiplayer verze hry nabízí platformu, kde hráči mohou setkat online, hrát spolu, a dokonce používat integrovanou funkci chatu mluvit a vyměňovat strategie v reálném čase. Tímto způsobem, hra je transformován do on-line sociální zkušenosti, která je sdílena s přáteli.

to_safari_title

Informační kanály na mobilních telefonech

Média jsou další oblíbenou kategorií. Zhruba 3% času stráveného využíváním mobilních aplikací je dle všeho vyčleněno pro aplikace zabývající se předpovědí počasí, nejrůznějšími zprávami či sportem. Dle studií Forrester Research lidé čtením novinek na mobilních telefonech stráví průměrné 12 minut denně. Tento fakt pomohl velkým společnostem, jako je například Apple, s rozhodnutím vstoupit na trh médií. Zmiňovaný gigant chystá aplikaci “Novinky”, aby mohl soupeřit s již zavedenými servery jakými jsou například Flipboard nebo třeba Feedly.

Stojí také za zmínku, že zatímco je čtení zpráv běžnou záležitostí, čtení knih a časopisů je prozatím mezi uživateli rozšířeno poměrně v malém množství. Průměrný čas strávený těmito aktivitami je pouze 1 hodina a 20 minut – měsíčně!

Nesmíme zapomenout na hudbu

Využívání hudebních aplikací zažilo v roce 2014 masivní růst o 79%. Posluchači během jednoho použití průměrně “naposlouchali” 8,9 minuty. Měsíčně pak poslouchali hudbu v průměru 16,3 krát. Aplikace jakými jsou například Spotify nebo Pandora taktéž zaznamenaly nebývalého zájmu. Především kvůli tomu, že nabízí větší volnost ve využívání jednotlivých playlistů nebo díky výběru ze široké škály hudebních žánrů. A co více, většina hudebních aplikací má v sobě nově možnost podělit se svými přáteli o své nejoblíbenější hudební kousky. Rozšířením poslechu hudby přes mobilní telefony se projevilo také na příjmech jednotlivých muzikantů. I přesto, že se tyto příjmy nebudou nikdy rovnat příjmům z prodejů hudebních CD, statistiky ukazují, že by se muzikanti mohli v budoucnu těšit ze zlepšující se situace.

premium-img3

Navzdory růstu zájmu výše zmíněných kategorií mobilních aplikací mezi sebou jejich vývojáři neustále soupeří, takže pořád existují aplikace, které jsou běžně užívané a také ty, které používají mobilní uživatelé méně. Také aplikace podporující nakupování, navigace a další jsou populární a nám tak nezbývá než si počkat, které aplikace budou v nejbližší budoucnosti patřit mezi ty nejpoužívanější.

Reklama