Operátor O2 zablokoval zákazníkovi služby, protože neplatil faktury. Pak po něm ale požadovalo smluvní pokutu. ČTÚ dalo za pravdu zákazníkovi, když nemohl telefonovat, nemohl dostat pokutu.
Zákazník O2 si sjednal tarif s úvazkem a minimálním měsíčním plnění. Následně ale přestal platit faktury a O2 mu proto zablokovalo služby a vypovědělo smlouvu. Poté po něm požadovalo, aby zaplatil nejen částky z nezaplacených faktur, ale i pokutu za nedodržení doby úvazku.
Český telekomunikační úřad ale dospěl k závěru, že tato pokuta operátorovi nenáleží. (To ovšem neznamená, že operátor nemůže vymáhat dlužnou částku za služby, které zákazník využil, leč nezaplatil.) Zákazník se totiž dostal do absurdní situace, že byl sice povinen využívat každý měsíc služby v určitém cenovém objemu, současně mu ale operátor sebral možnost, aby tak činil.