Netatmo přináší závěry z průzkumů evropských domácností, které se během epidemické krize řádně vybavily chytrými spotřebiči. V Česku vedou chytré osvětlení a vytápění!
Podle Netatmo se chytré produkty staly součástí našich domácností a během pobytu v lockdownu nebo na home office obecně jsme si jich několik přikoupili. Institut pro průzkum trhu Gfk zveřejnil čísla za rok 2020, z nichž vyplývá, že 40 % respondentů má doma něco chytrého. V Česku pak nejčastěji hraje prim chytré osvětlení (39,5 %), produkty pro inteligentní vytápění (38,1 %). Dále až polovina tázaných uvažuje o koupi dalších produktů, nějaký inteligentní domácí spotřebič chce 20 %, inteligentní osvětlení 14,7 %)a produkt pro chytré zabezpečení 12 %.
V evropském měřítku trh inteligentních produktů vzrostl o 24 % na 20 miliard eur v evropských zemích (Německo, Francie, Velká Británie, Itálie, Španělsko, Nizozemsko a Belgie). Ve střední a východní Evropě pak trh vyrostl v letech 2019 a 2020 až o 53,5 %. Předpokládá se další růst s průměrem 14 % v období 2020-2024
O výzkumu:
Výzkum byl realizován v dubnu 2021 na reprezentativním vzorku populace ČR ve věku 18-65 let. Celkem se ho zúčastnilo 500 respondentů. Respondenti odpovídali na otázky týkající se jejich pohledu na chytrou domácnost a změn ve vnímání domova v době pandemie. Na otázky bylo možné odpovídat vícečetnými odpověďmi. Výzkum realizovala společnost Ypsos, globální lídr v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění.