Hodně zvláštní, extravagantní a netradičně provedená Motorola s inverzním podsvícením, otočnou konstrukcí a astronomickou cenovkou. Před 10 lety působila jako zjevení a přitom to byl „jen“ telefon. Také vám připomíná lupu?
Mobilní historie pamatuje na populární mobily, na ty méně úspěšné a také na velmi podivné. Do poslední kategorie můžeme s klidem zařadit Motorolu V.70, která šokovala svět netradičním pojetím konstrukce. Pro telefonování bylo potřeba horní díl zcela vytočit o 180°, jinak s ním šlo běžně točit 360° dokola oběma směry.
Motorola V.70 – klíčové vlastnosti
- Rozměry: 94 (bez antény) × 38 × 18 mm, 83 g
- Data: GPRS
- Paměť: 500 jmen, 40 SMS
- Příslušenství: pouzdro, handsfree
- Cena: jaro 2002 asi 23 000 Kč
Stylově vypadající Motorola patřila do stylově laděné modelové řady V a není divu, že se tak vzhledově vymykala. Mobil v zavřeném stavu vypadal nezvykle, skoro jako lupa nebo nějaké zboží ze stánkového prodeje. Na zádech Motoroly jsme našli hliník, uvnitř byla baterie s kapacitou pouhých 430 mAh (porovnejte se současnými akumulátory).
Na výšku neměl telefon ani 10 cm, skvělá hodnota při hmotnosti pouhých 83 g. Otáčení konstrukce šlo nejlépe oběma rukama, pohybem o 180° se hovor přijímal a opět ukončoval. Telefonování bez otočení nebylo jinak možné. V krajních pozicích konstrukci držely dorazy. Odhalená klávesnice do tmy doslova zářila, světlý plast prosvítalo modré světlo. Podobnou barvou ozářili v okruží uvězněný displej s monochromatickým a netradičně inverzním zobrazením. Obraz byl parádně čitelný, i když nebyl barevný, ten měl v té době jediný mobil – Sony Ericsson T68i. Tvarem okruží se naštěstí neinspiroval a tak zůstal nadále obdélníkový. Zcela nevyužita zůstala tlačítka pod displejem, telefon se musel opět otevřít.
Do Motoroly se uložilo 500 jmen s položkami, hodně rádi jsme byli za vnitřní paměť na SMS, i když se jich uložilo jen pár desítek. Wapový prohlížeč pracoval přes spojení GPRS. Zájemci se museli rozloučit s kalendářem a budíkem. Motorola V.70 patřila mezi výjimečné mobily, které neměl každý. Velký prodejní úspěch moc neslavila, přece jen cenovka přes 20 000 Kč nebyla ideální a extravagantní design mohla budit nežádoucí pozornost.