Na sítích 5G trávíme více času [výzkum]

Reklama

Ericsson zkoumal, jak rozvoj 5G sítí ovlivňuje již dnes chování zákazníků. Zjistil, že tráví na sítích mnohem více času a jsou také ochotni více utrácet. Operátoři se ale musí také snažit.

Studie s názvem Pět cest k lepšímu 5G pro spotřebitele (Five Ways to Better 5G for Consumers) je výstupem dosud největšího globálního průzkumu mezi uživateli mobilního spojení 5G. Pokrývá celkem 26 trhů včetně například Spojených států, Číny, Jižní Koreje či Velké Británie, takže závěry studie lze přenést na 1,3 miliardy uživatelů chytrých telefonů po celém světě, včetně 220 milionů z nich připojených přes 5G. Studie zkoumá trendy v pozadí rozšíření této nové technologie a jejího využívání i postoje spotřebitelů vůči 5G.

Studie ukazuje, jak 5G již dnes začíná ovlivňovat chování spotřebitelů. Kromě toho, že se méně často připojují přes wifi, takzvaní early adopters standardu 5G také tráví týdně v průměru o 2 hodiny více času hraním online her a o hodinu více s aplikacemi využívajícími rozšířené reality (AR) než uživatelé 4G.

Ovšem zatímco jsou uživatelé připojení 5G spokojeni s jeho rychlostí, 70 procentům z nich připadne nedostatečná nabídka inovativních služeb a nových aplikací. Jsou ochotni zaplatit o 20 až 30 procent více za 5G připojení, pokud budou k dispozici služby, které jeho potenciálu využívají.

Studie také vypočítává pět způsobů, jak mohou operátoři mobilních sítí naplnit vysoká očekávání spotřebitelů v krátkodobém i dlouhodobém horizontu: zvyšování povědomí o přínosech 5G spotřebitelům; zajištění stejné kvality připojení uvnitř i venku; uzpůsobení parametrů sítí novým službám běžícím přes 5G; soustředění se na spotřebitele při hledání nových způsobů uplatnění 5G; urychlení dostupnosti současných i budoucích aplikací technologie 5G díky vzájemné spolupráci různých poskytovatelů služeb a dalších subjektů.

Reklama