Návod: jak na vrácení peněz za koupenou aplikaci

Reklama

I když se o tom příliš nemluví, mají uživatelé mnohdy šanci získat zpět svoje peníze za koupenou aplikaci. Ta jim nemusí vyhovovat svými funkcemi, rychlostí na konkrétním telefonu a mnohdy se může stát, že ji prostě koupí omylem. Jak se staví k vracení peněz jednotlivé operační systémy?

Android a Google Play

Obchod s aplikacemi se sice přejmenoval, možnost snadného vrácení peněz za nákup ale zatím zůstává. Je to naprosto jednoduché. Pokud do patnácti minut od nákupu vybranou aplikaci zase odinstalujete, částka se vám nestrhne.

Android měl původně lhůtu na vrácení 24 hodin, a byl hodně kritizován za zkrácení intervalu. Když ale srovnáte jeho podmínky s řešením u konkurence, zjistíte, že to nakonec dělá nejlépe.

iOS a Apple

Vrácení peněz za aplikaci z App Store je docela složitý proces, šance na úspěch je ale poměrně vysoká. Alespoň v případě, že ji nebudete zneužívat příliš často. Budete potřebovat iTunes. Klikněte na své přihlašovací údaje, přihlaste se a otevřete položku Purchase history.

V horní části uvidíte aplikace, které jste nedávno zakoupili. Vyberte dole volbu Report a Problem a poté tu stejnou volbu, ale už u aplikace, kterou chcete reklamovat. Nyní musíte vybrat, co je na aplikaci špatně a popsat problém. Osvědčilo se mi vybrat, že jsem aplikaci koupil omylem (I inadvertently purchased this application). Vysvětlení můžete vzít stručně, např. I inadvertently purchased this application. I would like to ask you for a refund for it. Pochopitelně, čím jste lepší v angličtině, tím více se do vysvětlení můžete pustit. Pak už jen stačí odeslat a čekat na vyjádření od Apple.

Nokia a Nokia obchod

V tomto případě se o možnosti vrácení peněz příliš neví, ale postup je přitom docela jasný. Pravdou ovšem zůstává, že s vrácením peněz rozhodně nepočítejte automaticky a podle zkušeností uživatelů, které jsme posbírali na internetu, se jedná spíše o výjimečné případy.

Postup je ale následující. Pokud zjistíte, že zakoupená aplikace nefunguje správně, nebo jinak než jste se domnívali, napište neprodleně na zákaznickou podporu společnosti Nokia. Využijte formuláře na této stránce.

Windows Phone a Marketplace

Tady můžeme být struční. Peníze zpět za nákup nedostanete. Dobře tedy rozvažujte, co koupíte a určitě nejprve využijte možnosti k vyzkoušení aplikace, než si ji definitivně pořídíte a zaplatíte za ni.

Reklama