Český telekomunikační úřad vyhodnotil stížnosti podané v roce 2018. Vypíchnul z nich několik zajímavých doporučení pro všechny zákazníky mobilních operátorů.
Lidé si často stěžují na nečekanou změnu smlouvy. ČTÚ proto upozorňuje, že o všech změnách musí operátor informovat stejnou cestou, jako zasílá vyúčtování. Vyplatí se proto vyúčtování důkladně prozkoumat a zjistit, že došlo ke zdražení nebo jiné změně. Pak má zákazník právo od smlouvy okamžitě odstoupit. Ve vyúčtování jsou také informace o blížícím se konci smlouvy.
Výpověď musí operátor přijmout. Často si lidé stěžují, že operátor jejich výpověď neakceptoval a smlouva pokračovala za nevýhodných podmínek. ČTÚ radí formulovat výpověď co nejsrozumitelněji a nejjasněji, aby nešla pochopit jinak než přání ukončit smluvní vztah. Při podání je potřeba postupovat podle smlouvy a zvolit správný způsob. ČTÚ doporučuje využít raději méně pohodlný písemný způsob podání výpovědi, kde lze snadno prokázat odeslání dopisu, než například výpověď přes telefon.
Na telefon směřují další stížnosti. Konkrétně na uzavírání smluv po telefonu. Často jsou nevýhodné nebo nakonec zjistíte, že máte jiné ceny, než vám slíbili. Dobré je samozřejmě nejednat pod tlakem a vše si důkladně rozmyslet. Seriozní prodejce nebude mít problém zavolat vám další den znovu. Pokud už nevýhodnou smlouvu uzavřete, máte právo od ní do 14 dnů odstoupit. (Platí pro smlouvy uzavírané mimo provozovnu).