Rok 2013 byl pro mobilní operátory zlomovým. Klienti se dočkali levnějších neomezených tarifů. První s výhodnou nabídkou neomezeného tarifu za 749 Kč přišla O2 Telefónica. Vzápětí se ke společnosti přidali i další významní hráči.
Konkurenční nabídky mobilních operátorů se od sebe velmi nelišily. O tom, že se ale jednalo o správný krok, svědčí fakt, že neomezené tarify si v průběhu prvního roku sjednaly zhruba 3 000 000 zákazníků. Přesto se stále najdou tací, kteří téměř osm stovek každý měsíc platit nechtějí. Avšak cena není jediným kamenem úrazu paušálů.
Portál Ušetřeno.cz se v rámci ankety zeptal 300 lidí na otázku: „Co jim nejvíce vadí na jejich mobilním tarifu?“ Výsledky ankety se dozvíte na následujících řádcích.
Nejvíce lidem vadí cena mobilních tarifů
Nejlevnější volání je to, po čem mnozí touží. I přes zlevnění neomezených tarifů by zákazníci uvítali nižší ceny, a to nejen u tohoto typu paušálu, ale také u těch „omezených“. V anketě z 300 dotázaných tak uvedlo 74 %.
Chytrým řešením je vybírat mobilní tarif přes online srovnávač, díky kterému lze snadno získat i takzvané tajné nabídky v podobě neveřejných tarifů. Ty na webových stránkách operátorů a ani na jejich pobočkách nesjednáte.
Zákazníkům se nechce dlouhodobě vázat
Výhodný mobilní tarif je často spjat s jednou nevýhodnou podmínkou, a tou je smluvní závazek, se kterým není spokojeno 35 % respondentů. Téměř každý mobilní operátor ve své nabídce má levné tarify, ovšem nízká cena je vykoupena delší dobou platnosti smlouvy.
Při výběru si proto vždy důkladně propočítejte, zda se vám paušál vyplatí i v případě, že byste museli smlouvu předčasně ukončit. Za porušení závazků si mobilní operátoři účtují 20 % ze zbývající ceny, kterou byste v případě pokračování operátorovi zaplatili.
Nespokojenost s poskytovanými službami roste
Třetím negativem pro téměř třetinu respondentů jsou nedostatečné služby. Málo volných minut, SMS a dat v rámci paušálu. Avšak právě tento problém řeší neomezené mobilní tarify.
S nespokojeností služeb nesouvisí jen nabídka operátorů, ale také zákaznický servis, pokrytí či signál. V neposlední řadě někteří zákazníci postrádají u svého mobilního poskytovatele takzvané výhody za „věrnost“.
Drahé roamingové služby chce EU zrušit
Zhruba 20 % dotázaných uvedlo portálu Ušetřeno.cz, že by si přálo platit méně za roamingové služby. Tento problém by však v budoucnu měl zcela vymizet. Evropská unie chce roaming zrušit.
K mírnému snížení cen za volání, SMS a data v zahraničí již došlo, avšak prozatím jen v rámci EU. Příští rok by mělo dojít k dalšímu poklesu cen. Využívání roamingových služeb v zemích mimo Evropskou unii se ale bohužel stále velmi prodraží.