Nejspokojenější jsou zákazníci Vodafonu a virtuálů [průzkum]

Reklama

ČTÚ si nechal u ppm factum research udělat výzkum týkající se spokojenosti českých mobilních zákazníků s jejich operátory. Pro pravidelné čtenáře internetových diskuzí bude jistě překvapivé, že naprostá většina zákazníků je spokojena.

Do výzkumu bylo zapojeno 1501 respondentů, jejichž rozložení odpovídalo tržní síle jednotlivých operátorů. Konkrétně 512 z nich bylo klienty společnosti Telefónica, 531 využívalo služeb T-Mobile, 374 byli zákazníci Vodafone a zbylých 84 bylo klienty virtuálních operátorů. Dvě třetiny zákazníků prohlásilo, že operátora nezměnilo za posledních 5 let. Oproti tomu více než polovina odpovídajících přiznala, že za poslední rok přešla u svého operátora na jiný tarif.

Když už jsme u těch změn a přechodů. Některé otázky se týkaly „mobilní revoluce“, tedy výrazného snížení cen neomezených tarifů, případně rozjezd virtuálních operátorů. Více než polovina zákazníků si myslí, že tyto změny, k nimž na českém telekomunikačním trhu došlo, jsou dostatečné. Častěji jsou s nimi spokojení mladší zákazníci a lidé, kteří přešli k virtuálům.

CTU_spokojenost_1

Devadesát procent zákazníků je se svým operátorem spokojeno. O něco více pak zákazníci Vodafonu a virtuálů, o něco méně zákazníci zbylých operátorů. Zhruba polovina lidí využívá internet v mobilu. Více než dvě třetiny mají tarif s měsíčním paušálem, předplacenku mají spíše starší nebo méně vydělávající zákazníci, případně ti, kdo přešli k virtuálům.

CTU_spokojenost_2

Pokud by lidé měli i přes svou devadesátiprocentní spokojenost uvažovat o změně operátora, motivovala by je nabídka levnějšího volání, zpráv či datových služeb. Překvapivě silným lákadlem je také možnost využívat všech služeb od jednoho operátora, evidentně nám vadí hromady faktur a nutnost sledovat akce více firem současně. Výzkum odhalil také skryté motivátory, které sice nepřiznáváme, ale ve výsledku nás přesvědčí ke změně. Mezi ně patří například široká síť poboček nebo slib, že operátor pomůže s přenosem čísla.

CTU_spokojenost_3

Reklama