Ať už máte Nokii se Symbianem, MeeGo nebo Series 40, aplikace, hry a doplňky si do ní můžete nainstalovat z Nokia Obchodu. Tento portál prošel řadou vylepšení a nyní je snad nejpoužitelnější za celou dobu existence. Jak nakupovat, stahovat a instalovat aplikace?
Nokia Obchod se svého jména dočkal nedávno v září 2011 a to v souvislosti s přejmenováváním služeb Nokie z dočasného názvu Ovi. Ruku v ruce s rebrandingem šly do mobilů aktualizace firmwaru, takže v Nokiích je již vidět správné logo a název portálu. Obchod se dočkal lepší odezvy a zrychlení, povedl se grafický design, který sjednocuje další produkty Nokie, třeba synchronizační software Nokia Suite.
Nokia Obchod vyžaduje přihlášení k účtu Nokia, k němu jsou totiž přiřazeny stažené položky, ale také údaje o platební kartě. Základní rozcestník obchodu se rozkládá ve spodní liště, kde se můžete šipkou kdykoliv vrátit o krok zpět nebo na domovskou obrazovku. Uprostřed čeká ikona k zobrazení kategorií aplikací, následuje vyhledávací funkce a detaily o účtu Nokia. U aplikací je dobře patrný název a ikona, také kategorie, detaily o ceně a hodnocení hvězdičkami. Domovská obrazovka doporučuje vhodné aplikace, tím se však řídit netřeba. V jednotlivých kategoriích najdete záložky s přehledem aplikací nejlepších placených, nejlepších zdarma a nově přidaných.
U jednotlivé aplikace si můžete zobrazit screenshoty, taktéž popisek a slovní hodnocení uživatelů. To už může být zajímavým ukazatelem pro stažení a instalaci, hodnocení zahrnuje uživatele z celého světa. Při stahování a instalaci aplikace můžete současně dále surfovat po obchodu a stahovat další. Zajímavou funkcí Nokia Obchodu je udržování již instalovaných aplikací v nejnovějších verzích. Po spuštění obchodu se tak u symbolu účtu Nokia může objevit číslo značící počet dostupných aktualizací, jednoduše je stáhnete a nainstalujete najednou.
Za pozornost stojí nastavení účtu Nokia, tam si vyberete primární místo pro instalaci her a aplikací, také obrázků, zvuků a videí. Platba za aplikace probíhá prostřednictvím poplatku na vyúčtování od vašeho operátora (odesílá se Premium SMS, dorazí obratem potvrzení o zaplacení) nebo platební karty, jejíž čísla jednou uložíte a aplikace si je pamatuje za vás.