Nokia (ta finská) hodlá prodávat svou značku

Reklama

Finská Nokia hodlá vydělávat, kde se dá. Aktuálně připouští, že svou značku pronajme třetím stranám, které pak budou své produkty prodávat s tímto označením. Čeho všeho se s logem Nokia dočkáme?

Jak jistě víte, Nokia prodala svou mobilní divizi firmě Microsoft. Ta pod značkou Nokia prodává levné telefony bez operačního systému, smartphony už rebranduje na označení Lumia. Původní finský výrobce je pak smluvně zavázán, že nebude do roku 2016 používat značku Nokia pro smartphony a ještě mnohem déle pro běžné (tzv. feature) telefony.

To mu ale nezabránilo vydat pod značkou Nokia nový tablet s Androidem (viz tento článek), aby ukázal, že značka Nokia rozhodně není mrtvá. Není divu, logo a název společnosti patří podle různých žebříčků mezi top 100 nejcennějších značek světa a jeho hodnota se odhaduje na 3,2 miliardy dolarů (asi 60 miliard korun).

I když Nokia nesmí vyrábět vlastní telefony a zatím ani smartphony, na tablety se zákaz nevztahuje. Stejně tak může sama, nebo prostřednictvím jiných výrobců produkovat nejrůznější gadgety i jinou elektroniku, třeba televizory, fotoaparáty nebo počítače. Podle vlastních slov ale Nokia hodlá dbát na to, aby její logo nesly jen produkty kvalitní, které budou vypadat, jako by je vyrobila sama Nokia.

Kromě pronájmu vlastní značky hodlá finská Nokia vydělávat také na licencování svých rozmanitých patentů a technologií. Vypadá to, že Nokia po prodeji ztrátové telefonní divize začíná nabírat druhý dech a hledat své místo na slunci. Držme jí palce, třeba se za dva roky smartphony Nokia vrátí v nové podobě.

Reklama