Nová pravidla přenosu čísel

Reklama

Od 1. dubna bude platit novela zákona o elektronických komunikacích, která mimo jiné značně upravuje přenos čísla. Vše vyřídíte rychleji a na jednom místě.

Když před mnoha lety operátoři možnost přenosu čísla zavedli, pracoval jsem v časopise Mobility, kde jsme se rozhodli kvalitu přenosu otestovat, a to metodu hokejových základních skupin – každý s každým. I nakoupili jsme dvě předplacené karty každého z tehdejších tří mobilních operátorů a pokusili se přenést jeho číslo ke zbývajícím dvěma. Zážitky (veskrze nudné, všechno fungovalo), jsme pak v KFC na Wi-Fi zapisovali do tehdejších chytrých telefonů.

Proces nebyl nijak jednoduchý. Člověk musel navštívit stávajícího operátora a vypořádat si s ním všechny závazky. Při té příležitosti samozřejmě musel strpět menší či větší nátlak a snahu o retenci. Následně operátor vydal kýžený kód, který pak člověk mohl přenést ke svému novému operátorovi. Ten vydal novou SIM kartu, prozatím s jiným číslem. Ta za pár dní přestala fungovat a po restartu telefonu naběhla už s číslem novým.

Tento postup fungoval v podstatě až do konce března 2020, jen se trochu zkracovaly lhůty. Od dubna to ale bude jinak.

Jediná návštěva

Nově už vůbec nemusíte chodit za svým starým operátorem a riskovat, že vás takzvaně ukecá. Jednoduše navštívíte operátora nového a dohodnete si s ním podmínky podle svého gusta. V okamžiku, kdy mu dáte pokyn k přenosu čísla, je celý proces odstartován, a vy můžete jít domů a čekat.

Váš nový operátor má jeden pracovní den na to, aby předal požadavek vašemu starému operátorovi. Ten má pak dva pracovní dny na to, aby vás pustil. Nejpozději do tří pracovních dní byste tak měli využívat služby nového operátora.

Problém může samozřejmě nastat, pokud se do této lhůty připlete svátek nebo víkend, pak se o tyto dny přenos prodlouží. Stejně tak pokud vám u stávajícího operátora v průběhu přenosu skončí smlouva, můžete být den nebo dva bez telefonu (starý už neposkytuje, nový ještě nefunguje).

Reklama