O2 bude O2 až do roku 2022, za miliardu [finační výsledky]

Reklama

O2 získalo právo na značku O2 za 900 milionů, smí ji používat až do ledna 2022. Kromě toho se pochlubilo finančními výsledky za první pololetí roku 2017.

Až do ledna 2022 se česká firma vlastněná PPF může jmenovat O2 a používat tuto značku pro své produkty. K tomu bude součástí partnerského programu Telefónica. Za tato privilegia zaplatí zhruba 900 milionů korun, a to do konce letošního roku. Pokud bude mít O2 zájem, může jednostranně prodloužit právo na používání toto značky o dalších pět let, tedy až do roku 2027.

Celkový počet mobilních zákazníků dosáhl k 30. červnu 2017 výše 4 903 tisíc, meziročně o 0,1 % více. Počet zákazníků smluvních služeb se zvýšil o 2,1 % na 3 366 tisíc. Jejich podíl na celkové bázi dosáhl úrovně 68,7 %, což představuje meziroční nárůst o 1,3 procentních bodů. Počet zákazníků předplacených služeb byl 1 537 tisíc.

Již téměř 60 % telefonů v síti O2 spadá do kategorie chytrých zařízení, 39 % podporuje technologii 4G LTE. Počet zákazníků, kteří vlastní nejen LTE telefon, ale mají zároveň vyměněnou i SIM kartu za novou, dosáhl na konci června 2017 téměř 990 tisíc. Počet zákazníků, kteří využívají internet v mobilu, vzrostl o třetinu na 2 222 tisíc.

Výnosy mobilního segmentu vzrostly o 3,5 % na 9 785 mil. Kč. Celkové konsolidované provozní výnosy dosáhly v prvním pololetí 2017 výše 18 487 mil. Kč, meziročně o 1,4 % více . Provozní výnosyv České republice dosáhly výše 15 135 mil. Kč, což představuje meziroční nárůst o 0,2 %.

Provozní zisk EBITDA vzrostl v prvním pololetí meziročně o 0,8 % na 5 093 mil. Kč. V České republice dosáhl výše 3 962 mil. Kč (+0,5 %), zatímco na Slovensku rostl o 1,7% na 1 131 mil. Kč. Čistý zisk se zvýšil o 3,2 % na 2 632 mil. Kč.

Nejrychleji rostoucí oblastí byly výnosy z finančních služeb (pojištění zařízení, cestovní pojištění nebo řešení elektronické evidence tržeb), které v prvním pololetí 2017 dosáhly výše 76 mil. Kč.

 

Reklama