O2 Guru: nový způsob péče o zákazníky

Reklama

O2 nasazuje do všech svých prodejen tým O2 Guru, kteří budou mít za úkol pomáhat lidem s jejich mobilními telefony. O2 Guru vysvětlí, jak co nejlépe používat mobil, pomůže s jeho nastavením. To všechno zdarma.

Operátoři mají problém. Mohutně investovali do svých sítí, sofistikovanými reklamními kampaněmi vnutili lidem smartphony. Výsledek je takový, že drtivá většina lidí s telefonem stejně jen telefonuje, píše zprávy nebo používá budík. Mohutné investice do 3G se pak nevracejí tak rychle, jak operátoři očekávali, o nějakém praktickém využití LTE nemůže být ani řeči.

Vodafone se to pokouší změnit prostřednictvím svých datových specialistů (viz např. článek z otevírání zajímavé prodejny v Ostravě), O2 nasazuje do svých prodejen bezplatné poradce označované jako O2 Guru.

Koncem loňského roku se O2 Guru zkoušeli na čtyřech prodejnách, aktuálně už jich v Česku působí 43, přičemž dalších 80 je v poslední fázi „výcviku“, aby mohli k 1. květnu obsadit všechny prodejny operátora a vybrané partnerské prodejny.

Poradím vám. Zdarma!

V současné době se s bezplatnými poradci setkáte na řadě míst. Svůj dotaz můžete položit prostřednictvím Twitteru nebo Facebooku operátora, na stránkách O2 Fóra, v obchodech (brzy ve všech) nebo přímo v mobilu. Do budoucna se pak plánuje nasazení Guru i do call center (tedy na infolinku) a zprovoznění e-mailové a chatové komunikace na stránkách operátora.

Hlavním úkolem týmu Guru je, podle O2,inspirovat zákazníky pro moderní technologie a služby. V praxi to znamená, že zákazníkům předvedou, k čemu všemu se dá mobil použít, že volání a zprávy rozhodně nevyčerpávají jeho technické možnosti.

O2 Guru ale, na rozdíl od běžných zaměstnanců na prodejně, není hodnocen podle množství prodaných telefonů a služeb (alespoň to tvrdí operátor). Jeho hlavní motivací by tedy mělo být, aby zákazník odcházel spokojený.

Za tímto účelem zvládají údajně hovořit srozumitelným jazykem, i odborné technické problémy by měli umět vysvětlit běžnému zákazníkovi. Samozřejmostí je schopnost komunikace s hendikepovanými, ať už špatně slyší, vidí, nebo chodí.

Veškerá pomoc od O2 Guru je zdarma, a to pro všechny návštěvníky prodejny, tedy i zákazníky konkurence (v tom se O2 neliší od Vodafonu, jehož datoví specialisté také radí všem bez rozdílu barvy SIM karty).

Pokud chcete, můžete navštívit nejbližší prodejnu O2 takříkajíc naslepo. Možná si chvilku počkáte, ale určitě se vám relativně brzy začne některý z Guru věnovat. Existuje ale také možnost rezervovat si schůzku předem prostřednictvím internetových stránek operátora.

 

Reklama