O2: lidé z domu pracují, ale ještě víc se baví

Reklama

O2 zveřejnilo přehled datových přenosů v době domácí karantény. Výrazně narostlo používání komunikačních aplikací, jako je Teams nebo Zoom, ale snad ještě více se rozjely věci pro zábavu.

V uplynulých týdnech se zvýšil počet osob žádajících o zřízení internetové přípojky od O2 asi o 20 %. Sítě mnohých menších internetových providerů nemusely zvýšený nápor zvládnout v dostatečné kvalitě a rodiny, které potřebují datově pokrýt práci z domu a ještě výuku dětí, hledaly jinde.

Rekordní datový provoz zaznamenalo O2 v uplynulých týdnech také na komunikačních platformách, jakými jsou MS Teams, Skype, Zoom nebo Google Meet. Objem přenesených dat v říjnu překonal dokonce jarní špičku. V případě Microsoft Teams šlo o nárůst oproti běžnému období v únoru o 2 000 %, u aplikace ZOOM zaznamenalo O2 zvýšení datového provozu dokonce 3 640 %. Velký zájem je také o herní servery, na kterých došlo k nárůstu provozu o stovky procent. Propad o vyšší desítky procent je naopak patrný na portálech spojených s cestováním a ubytováním.

Meziročně došlo k největšímu nárůstu objemu přenesených dat ve fixní síti na jaře, kdy provoz stoupl o rekordních 59 % oproti přirozenému trendu. Podzimní vlna pak tento rekord překonala v absolutním srovnání o 7 %.

Během první vlny v březnu letošního roku zaznamenal operátor zvýšený počet hovorů v síti O2 o 12 % oproti běžnému provozu. Lidé volali i delší čas – na telefonu strávili o 32 % více času než běžně. V září pak došlo k nárůstu počtu hovorů o 18 % oproti normálu, v říjnu o 16 %. Co se týče délky hovorů, množství provolaných minut v podzimních měsících jarní špičku nepřekonalo. K náhlým výkyvům ve statistikách hovorů však dochází bezprostředně po oznámení nových vládních opatření.

Reklama