O2 má 5 milionů zákazníků [finanční výsledky]

Reklama

O2 ve třetím čtvrtletí 2012 překročilo magickou hranici pěti milionů zákazníků mobilních služeb. Stále tak sice zůstává na druhém místě za T-Mobilem, na rozdíl od něj má ale velký počet lidí s pevnými linkami. Ve třetím čtvrtletí provolali lidé v O2 síti 7 miliard minut.

Také O2 zveřejnilo své finanční výsledky za třetí čtvrtletí. Počet zákazníků dosáhl konečně 5,024 milionu, což je o 2,9 % více než loni. Z tohoto počtu používá 3,14 milionu zákazníků paušální program, 1,884 milionu má předplacenou kartu. Všichni se pak v průběhu třetího čtvrtletí podíleli na provolání 7,081 miliardy minut.

Průměrný výnos z jednoho zákazníka (ARPU) poklesl na 395,80 Kč, z toho paušální zákazníci utrácejí měsíčně 528,50 Kč, majitelé předplacenek pak pouze 176,30 Kč měsíčně. Z tohoto rozdílu jasně vidíte, proč operátoři nabízejí smluvním zákazníkům výrazně nižší ceny.

Celkově vydělalo O2 za prvních devět měsíců 18,531 miliardy korun (započtena je pouze mobilní divize). Zajímavé je rozdělení na jednotlivé druhy plateb. 6,08 miliardy korun tvoří paušální poplatky (tedy to, co platíte u svého tarifu pravidelně, ať provoláte či prodatujete cokoliv), 4,711 miliardy utržilo O2 z hlasových služeb (tedy z toho, co provoláte nad rámec svého paušálu) a 5,285 miliardy korun z nehlasových služeb (zejména SMS, MMS a datové přenosy).

Reklama