Operátor O2 zveřejnil své finanční výsledky za první čtvrtletí. Na překonání prvního T-Mobilu mu chybí milion zákazníků, na Slovensku se mu ale docela daří.
Celkový počet mobilních zákazníků dosáhl k 31. březnu 2015 výše 5 013 tisíc, což je o 1 % méně než na konci prvního čtvrtletí loňského roku. O něco se zlepšil poměr mezi lukrativnějšími zákazníky s paušálem a uživateli předplacených karet. Podíl smartphonů v síti vzrostl z 33,6 % na 41,6 %.
Internet v mobilu používalo 1,4 milionu zákazníků, což představuje meziroční nárůst o 14,3 %. Výnosy z mobilních datových služeb tak meziročně stouply o 6,1 %. Celkové konsolidované provozní výnosy (včetně pevných linek, internetu a televize) dosáhly v prvním čtvrtletí výše 11,160 miliardy, meziročně o 3,7 % více. Provozní výnosy v segmentu pevných linek meziročně vzrostly o 3,2 % na 4,916 miliardy. V mobilním segmentu se provozní výnosy zvýšily o 0,4 % na 4,732 miliardy. Provozní zisk před odpisy EBITDA vzrostl meziročně o 26,5 % na 4,332 miliardy. EBITDA marže dosáhla 38,8 %, meziročně o 6,8 procentního bodu více. Konsolidované investice dosáhly v roce v prvním čtvrtletí výše 771 milionů.
Celkový počet zákazníků na Slovensku dosáhl 1,702 milionu a vykázal tak meziroční růst o 7,7 %. Celkové provozní výnosy dosáhly úrovně 58,2 milionu eur (tj. asi 1,6 miliardy korun). Provozní zisk EBITDA vzrostl meziročně o 20,5 % na 19,6 milionů eur (asi 540 milionů korun).