O2 má dva nové datové tarify: E-mail a Navigace

Reklama

O2 rozšíří od listopadu svou nabídku datových tarifů o dvě další novinky. Po dřívějším představení tarifu specializovaného na Facebook nyní přichází s tarify, jejichž prostřednictvím můžete výhradně pracovat s e-maily nebo se navigovat prostřednictvím internetových map.

Dvojice tarifů nese logické označení E-mail a Navigace a e-mail. První uvedený stojí 50 Kč za měsíc (13 Kč pro majitele předplacených karet) a obsahuje 150 MB FUP měsíčně (37,5 MB/týdně). Dovolí vám přístup na e-mailového klienta přes protokoly POP/IMAP/SMTP a MS Exchange, ale také přes webové rozhraní mail.seznam.cz, mail.volny.cz; mail.centrum.cz a gmail.com. Dokáže stáhnout a zobrazit přílohy.

Tarif Navigace a e-mail stojí měsíčně 75 Kč (to je 19 Kč týdně pro předplacenkáře), má stejný FUP (150 MB,  37,5 MB/týdně). Kromě přístupu ke stejným e-mailovým službám přidává ještě aplikaci a webové rozhraní Google map a Mapy.cz. Na přístrojích s operačním systémem Android navíc umožňuje ještě aktualizaci počasí.

Pro připomenutí, tarif Facebook stojí také 75 Kč, také obsahuje FUP ve výši 150 MB. Slouží ale výhradně k prohlížení sociální sítě Facebook. Po vyčerpání FUP dojde u všech tarifů ke snížení rychlosti. Tarif Facebook si můžete aktivovat již nyní, dvě novinky budou k dispozici až od listopadu na infolince, v prodejnách, na internetu nebo prostřednictvím SMS. Stačí odeslat slovo EMA, pokud vás láká tarif E-mail nebo NAVI, jestli si raději připlatí za tarif Navigace a e-mail, na číslo 999 111.

Oba tarify již nyní najdete v našem Katalogu operátorů (zatím mezi tarify, které ještě nejsou v prodeji), kde si je můžete srovnat s nabídkou ostatních operátorů.

Komentář Mobinfo.cz

Uvedené tarify jsou o dvě třetiny (E-mail) nebo polovinu (Facebook, Navigace a e-mail) levnější než nejnižší univerzální tarif (Internet v mobilu+ S – 150 Kč, 150 MB). Za tuto slevu své uživatele do jisté míry omezí, nechají je využívat jen určité předem dané služby.

Na jednu stranu nejsem vůbec nadšen z toho, že přibývají další a další tarify. Nabídka se tak stává stále složitější, kdo se oborem intenzivně nezabývá, jen těžko se v ní orientuje a musí spolehnout na rady prodejců, jejichž cílem je samozřejmě prodat co nejdražší službu s co nejdelším úvazkem.

Z tohoto pohledu by ideální nabídka vypadala tak, že by existovaly jen tři tarify: žádná data (mobil se odmítne připojit, naprosto přesně vím, že nebudu za data doplácet), data placená podle MB (připojuji se jen občas), neomezená data.

Na druhou stranu O2 za specializované tarify chválím. Existuje jistě mnoho lidí, kteří na mobilu jen sledují e-mail nebo si krátí volnou chvíli pročítáním facebookových diskuzí. Pro ty je zbytečné platit si „velký“ tarif se všem možnostmi, raději si zaplatí jen Facebook, aby nebyli od své závislosti odříznuti během přesunu mezi školou a domovem. Pro takto omezený tarif je FUP relativně dostačující (i když u e-mailu jen nahraně).

Nehledě na to, že O2 nejspíš ví, co dělá. Předpokládám, že by nepřicházelo se dvěma specializovanými tarify, kdyby nebyl o (již delší dobu dostupný) tarif Facebook dostatečný zájem. Jsem zvědav, kdy se objeví specializovaný tarif třeba na YouTube.

Reklama