Také O2 představilo své finanční výsledky za prvních devět měsíců letošního roku. Počet zákazníků jen těsně překračuje pětimilionovou hranici a většina finančních ukazatelů, stejně jako u jiných operátorů, klesala.
Na konci září měl O2, nově plně pod vedením investiční skupiny PPF, přibližně 5,052 milionu zákazníků, což je o 23 tisíc méně než na konci září 2013. Účetním O2 se jistě líbí, že se zvýšil podíl zákazníků s paušálním tarifem, a to z 63 % na 65 %. Díky tarifům s neomezeným voláním roste i celkový mobilní hlasový provoz. Objem volání se meziročně zvýšil o 9,1 % na 8 628 milionů minut. Za leden až září 2014 tak na každého mobilního zákazníka připadá v průměru 190 provolaných minut měsíčně.
Celkově O2 vydělalo za prvních devět měsíců 33,071 miliardy korun, po odečtení nákladů zůstalo na účtech společnosti 11,805 miliardy korun, což je o 10,6 % méně než loni a představuje to marži ve výši 35,7 % (loni 37,1 %).
I nadále výrazně roste podíl chytrých telefonů v síti, aktuálně jich O2 vykazuje 39,6 % (loni 32,0 %). Nejvíc jich má samozřejmě operační systém Android (64 %), následuje stále ještě Symbian (18,7 %), potom s velkým odstupem iOS (9,2 %), Windows Phone (5,7 %) a Blackberry (1,9 %).
Tiskové centrum – Tiskové zprávy – Společnosti O2 se daří snižovat náklady, klíčovou oblastí růstu zůstává Slovensko | O2 Czech Republic
Celkový počet zákazníků na Slovensku dosáhl 1,638 milionu a vykázal tak meziroční růst o 11,3 %. Celkové provozní výnosy dosáhly výše 161 milionů eur, provozní zisk OIBDA vzrostl meziročně o 4,1 % na 51 milionů eur.
Tip: srovnejte finanční výsledky O2 s finančními výsledky T-Mobile. Vodafone na českém trhu lokální výsledky nezveřejňuje.