Zákazníci O2 si k Vánocům přejí hlavně prostřednictvím datových sítí. Pod stromečkem ale všechny sociální sítě vypínají. Podívejte se na statistiky štědrovečerního provozu.
Na Štědrý den se v síti O2 odeslalo 25,226 milionu textových zpráv, což je o 7 % méně než loni. Nejvytíženější hodina byla mezi 11.00 a 12.00, nejvytíženější minuta pak v 10.40, tedy daleko před obědem. Multimediálních zpráv odeslali zákazníci O2 o 12,9 % více než loni, konkrétně 484 tisíc.
Počet spojených hovorů naopak poklesl. Celkově se uskutečnilo 16,143 milionu hovorů, to je o 6,8 % méně než loni. Nejvytíženější hodinou byla opět desátá až jedenáctá hodina ranní, kdy zákazníci O2 zvládli telefonovat 1,641 milionkrát (o 3,8 % méně než loni).
Zajímavější je situace v oblasti datových přenosů. Celkový objem přenesených dat vzrostl o 89 % na 50,6 TB. Pokud ho rozdělíme podle jednotlivých sítí, v nejstarší 2G už dnes skoro nikdo nefunguje (2,5 TB, pokles o 21,10 %), na ústupu je ale i síť 3G (18,1 TB, pokles o 9,70 %). Naopak v síti LTE se přenesla naprostá většina dat (30 TB) a jako jediná výrazně vzrostla (o 750,90 %), což není divu, protože před rokem tato síť takřka neexistovala.
Statistiky z mobilní sítě ukazují, že provoz na sociálních sítích (Facebook, Twitter, Instagram) narůstá už v průběhu vánočního odpoledne. Kolem šesté hodiny, kdy lidé usedají ke štědrovečerní večeři a rozbalují dárky, provoz výrazně klesá. Poté však sdílí radost z dárků na sociálních sítích, kolem osmé hodiny se tak provoz vrací do odpoledních hodnot. Online hry pak hraje nejvíc lidí až před půlnocí.